Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το τμήμα του Ε65 Λαμία – Ξυνιάδα, όπου η πρόοδος ξεπερνά πλέον το 95%.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει δύο εργολαβίες που τρέχουν ταυτόχρονα και στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έχει εκτιμηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα ολοκληρωθεί και λειτουργήσει το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία – Ξυνιάδα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η πρόοδος των έργων στο νότιο τμήμα έχει ξεπεράσει το 95% και συγκεκριμένα στο τέλος Σεπτεμβρίου έχει σκαρφαλώσει στο 95, 65%.
Τα έργα επικεντρώνονται κυρίως στο τμήμα των 4χλμ πριν την σήραγγα Όθρυος, όπου η χάραξη άλλαξε και οι εργασίες τρέχουν.
Πρόκειται για το σημείο στο οποίο ξεκινά στο 21,8χλμ του άξονα και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.
Σε αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει τα έργα από το 2021 καθυστερώντας την ολοκλήρωση του καθώς κρίθηκε μη ασφαλής η διέλευση του αυτοκινητόδρομου από το σημείο αυτό κάνοντας επιτακτική την αλλαγή χάραξης καθώς ο αυτοκινητόδρομος συνέπιπτε με τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων.
Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί και η της Σήραγγα Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στο νότιο τμήμα. Επίσης οι μπουλντόζες «μπήκαν» και στο Μπράλος – Άμφισσα.
Το έργο το οποίο υπεγράφη στις 16 Φεβρουαρίου 2023, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, σε φάση προκαταρκτικών εργασιών και ολοκλήρωσης των μελετών και κινείται εντός χρονοδιαγράμματος.
Αυτό σημαίνει πως η ανάδοχος εταιρεία, η ΑΒΑΞ, έχει ξεκινήσει τον καθαρισμό και την διάνοιξη των μετώπων δηλαδή της χάραξης του δρόμου που θα μπουν οι μπουλντόζες.
• Παράλληλα τρέχει και η ενεργοποίηση του εργοταξίου, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα σε Μπράλο και Γραβιά, με τη διάνοιξη οδών πρόσβασης, αλλά και την ενεργοποίηση των γραφείων και των εγκαταστάσεων logistics.
Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης.
Ο διαγώνιος άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και με τα έργα στο Μπράλος – Άμφισσα, ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία – Καρδίτσα – Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ’ επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).
Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και μάλιστα πρόσφατα εγκρίθηκε και η ένταξή του σε αυτό.