Δεν περνάνε και τόσο καλά οι influencers της Ιταλίας. Σε σχέση με τους Έλληνες influencers, έχουν πολύ περισσότερους κανόνες και…. άπειρους ελέγχους.
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 2022, όταν η Κιάρα Φεράνι μαζί με την Balocco για να προωθήσει ένα απλό παντόρο με την υπογραφή της, το οποίο κοστίζει σχεδόν τριπλάσια από την κανονική τιμή.
Η εταιρεία και η Φεράνι, που έχει 29,4 εκατομμύρια followers στο Instagram, υποστήριξαν ότι τα έσοδα από την πώληση του κέικ θα διατεθούν στο νοσοκομείο Παίδων του Τορίνο. Στην πραγματικότητα, η Balocco έδωσε 50.000 ευρώ στο νοσοκομείο προτού ξεκινήσει αυτή η καμπάνια και δεν έκανε άλλη δωρεά.
Τον Δεκέμβριο, επιβλήθηκε πρόστιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ στη Φεράνι και 420.000 ευρώ στην ιδιοκτήτρια της εταιρείας, Αλεσάντρα Μπαλόκο, για παραπλάνηση των καταναλωτών.
Στον απόηχο αυτού του φιάσκο, οι ιταλικές αρχές ενέκριναν αυστηρούς νέους κανόνες. Οι διαφημίσεις πλέον θα πρέπει να έχουν πιο σαφή σήμανση, διαφορετικά οι influencers κινδυνεύουν με πρόστιμα που φτάνουν τα 600.000 ευρώ.
Κάποιοι έσπευσαν να συμπεράνουν ότι αυτό το σκάνδαλο θα είναι το τέλος της Κιάρα Φεράνι. Άλλοι επισημαίνουν την ίσως υπερβολική στοχοποίηση των influencers. Εσείς τι πιστεύετε;