Η τελευταία ανεξάρτητη έρευνα φέρνει στο φως σοκαριστικά στοιχεία που αφορούν τη συλλογή δεδομένων από τις Meta και Google μέσω των κινητών τηλεφώνων. Σύμφωνα με μια νέα παραδοχή διαφημιστικής εταιρίας, οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες φέρεται να έχουν αναπτύξει μεθόδους παρακολούθησης που επιτρέπουν τη “κρυφή” καταγραφή συνομιλιών και δραστηριοτήτων των χρηστών, ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιούν ενεργά τις εφαρμογές τους.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι μέσω εξελιγμένων τεχνικών ανάλυσης δεδομένων και της χρήσης μηχανικής μάθησης, οι εταιρείες αυτές μπορούν να αποκτούν πληροφορίες από τα κινητά τηλέφωνα των χρηστών χωρίς να τους το αναφέρουν ρητά. Αυτές οι τεχνικές περιλαμβάνουν τη συλλογή δεδομένων από μικρόφωνα, κάμερες, και άλλους αισθητήρες των συσκευών, με στόχο τη βελτιστοποίηση της διαφημιστικής στόχευσης και της προσαρμογής των διαφημιστικών μηνυμάτων στις προσωπικές προτιμήσεις.
Η παραδοχή αυτή έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία σχετικά με την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Η εφαρμογή αυτών των τεχνικών μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την εμπιστοσύνη των χρηστών στις πλατφόρμες των Meta και Google. Αν και οι εταιρείες έχουν δηλώσει ότι τηρούν αυστηρές πολιτικές προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η νέα αυτή αποκάλυψη εγείρει σημαντικά ερωτήματα για τις πραγματικές πρακτικές τους.
Η έρευνα καλεί σε μια επανεξέταση των κανόνων και των πολιτικών σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ενώ η δημόσια συζήτηση γύρω από το θέμα αναμένεται να ενταθεί, απαιτώντας αυστηρότερους κανονισμούς και μεγαλύτερη διαφάνεια από τους μεγάλους τεχνολογικούς παίκτες.