Αμέτρητες φωτογραφίες και βίντεο παιδιών ανεβαίνουν καθημερινά στο διαδίκτυο από τους ίδιους τους γονείς τους. Οι influencers συχνά μοιράζονται λεπτομέρειες από την προσωπική ζωή των παιδιών τους στο Facebook, Instagram, TikTok, YouTube και Snapchat, και αυτό μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες.
Η δημιουργία εσόδων από το περιεχόμενο που περιλαμβάνει παιδιά είναι συχνό φαινόμενο, καθώς τέτοιες αναρτήσεις συγκεντρώνουν υψηλή αλληλεπίδραση και προωθούνται από τους αλγόριθμους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, οι επιπτώσεις μπορούν να είναι ανησυχητικές.
Η 24χρονη Καμ προειδοποιεί ότι η δημοσίευση προσωπικών στιγμών παιδιών στα social media δεν είναι ακίνδυνη. Ως παιδί, ένιωσε την παραβίαση της ιδιωτικότητάς της όταν άγνωστοι τη ρωτούσαν για λεπτομέρειες της προσωπικής της ζωής, βασισμένοι σε πληροφορίες που είχε μοιραστεί η μητέρα της στο διαδίκτυο. Σήμερα, η Καμ αναγκάζεται να χρησιμοποιεί ψευδώνυμο για να προστατεύσει την ταυτότητά της και μάχεται για τον περιορισμό του φαινομένου, γνωστού ως “sharenting.”
Η Καμ και άλλοι ακτιβιστές επιδιώκουν την αναγνώριση του “sharenting” ως μορφή παιδικής εργασίας, υποστηρίζοντας ότι οι γονείς που επωφελούνται οικονομικά από τη δημοσιοποίηση στιγμών των παιδιών τους εκμεταλλεύονται την προσωπική ζωή τους.