Breaking News :

Νέα επαναστατική τεχνολογία κβαντικών υπολογιστών με «ενέσεις» φωτονίων

Ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα στον...

Διαγωνισμός Instagram από τον Δήμο Λαμιέων – 3 iPhone 16 μπορούν να γίνουν δικά σου

Ο Δήμος Λαμιέων σε προσκαλεί σε μια μοναδική εμπειρία...

Το φιλόδοξο σχέδιο του Πανουργιά Παπαϊωάννου: Υποδομή-σταθμός μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία (Βίντεο)

Με ξεκάθαρη στόχευση και ενεργή παρέμβαση, ο Δήμαρχος Λαμιέων, Πανουργιάς Παπαϊωάννου, προβάλλει την πρόταση για τη δημιουργία μόνιμων υποδομών μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία, στο πλαίσιο της διεκδίκησης σταθερής φιλοξενίας του Ράλι Ακρόπολις στην περιοχή. Πρόκειται για μια προσπάθεια που, εφόσον προχωρήσει, θα μπορούσε να αναβαθμίσει τον ρόλο της πόλης στον αθλητικό και τουριστικό χάρτη της χώρας.

Στη συνέντευξη τύπου για το EKO Acropolis Rally 2025, ο κ. Παπαϊωάννου δεν έκρυψε τη φιλοδοξία του Δήμου να μην περιοριστεί απλώς στη φιλοξενία του θεσμού, αλλά να αποκτήσει υποδομές σταθερές, σύγχρονες και ανταποδοτικές για την τοπική κοινωνία.

«Θέλουμε το Ράλι Ακρόπολις, το αγαπάμε, το ζούμε… αλλά πρέπει να μπορούμε και να αντέχουμε το οικονομικό βάρος», τόνισε με έμφαση, εξηγώντας πως χωρίς σταθερότητα και προγραμματισμό, το κόστος για τον Δήμο και τους δημότες είναι δυσβάσταχτο.

Ο ίδιος έθεσε ξεκάθαρα το ζήτημα: πολυετής συμφωνία (για παράδειγμα μια πενταετή συμφωνία φιλοξενίας). Όπως εξήγησε, οι υποδομές που απαιτούνται για να φιλοξενείται ένα διεθνές γεγονός όπως το Ράλι Ακρόπολις χρειάζονται χρόνο, πόρους και – το κυριότερο – δέσμευση από την Πολιτεία και τους θεσμικούς εταίρους.

Παράλληλα, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, αποκαλύπτοντας ότι στο τραπέζι των συζητήσεων υπάρχει ένα μεγαλύτερο, φιλόδοξο σχέδιο: η δημιουργία μόνιμου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού, ίσως ακόμα και αυτοκινητοδρομίου, στα πρότυπα της πίστας των Σερρών.

«Το θέλουμε πολύ. Όχι απλώς το εξετάζουμε. Το θέλουμε πραγματικά», δήλωσε με σαφήνεια, εξηγώντας πως βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με τους άλλους φορείς.

Ο Δήμαρχος δεν έκρυψε ότι ένα τέτοιο έργο θα άλλαζε τον χάρτη της περιοχής, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία όχι μόνο για τον αθλητισμό αλλά και για τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις και την τοπική οικονομία συνολικά.

Η προσπάθεια του Δήμου Λαμιέων να εξασφαλίσει τη σταθερή παρουσία του Ράλι Ακρόπολις στην περιοχή δεν περιορίζεται σε οργανωτικές διεκδικήσεις. Αποτυπώνει μια ευρύτερη αναπτυξιακή στόχευση, που συνδέεται με την αξιοποίηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως μέσο ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας, της εξωστρέφειας και των υποδομών.

Αυτό που διαφαίνεται από τις τοποθετήσεις και τις πρωτοβουλίες του Δημάρχου, Πανουργιά Παπαϊωάννου, είναι μια διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με προηγούμενες δημοτικές διοικήσεις. Η σημερινή προσέγγιση δεν αντιμετωπίζει το Ράλι ως μεμονωμένο γεγονός, αλλά ως μοχλό για τη δημιουργία μιας διαχρονικής υποδομής, με δυνητικά σημαντικά οφέλη για τον Δήμο σε τουριστικό, αθλητικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Η πρόταση για τη δημιουργία μόνιμου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού εντάσσεται σε αυτή την κατεύθυνση και συνιστά ένα βήμα με στρατηγικό βάθος, που – αν προχωρήσει – μπορεί να προσδώσει μια νέα ταυτότητα στον ρόλο της Λαμίας στον εθνικό χάρτη διοργανώσεων.


Πριν λίγο καιρό και με αφορμή δηλώσεις του στον Lamia Polis 87.7 το Lamianow.gr αναζήτησε και έψαξε περισσότερες λεπτομέρειες για την δημιουργία μια τέτοιας δομής, ένα “σπίτι” του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Θα μπορούσε να υλοποιηθεί και αν ναι, τι θα κόστιζε;

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τι απαιτείται για την δημιουργία μιας σύγχρονης υποδομής, όπως για παράδειγμα το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών που δημιουργήθηκε το 1998.

ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΕΡΡΩΝ / ΦΩΤΟ: Παρατηρητής Σερρών

Η εκτίμηση κόστους βασίζεται σε βασικά κατασκευαστικά και λειτουργικά στοιχεία:

  • Αγορά ή παραχώρηση γης (800–1.000 στρέμματα): Περιλαμβάνει την εξασφάλιση κατάλληλης έκτασης, κατά προτίμηση δημοτικής ή δημόσιας, για μείωση κόστους (ενδεικτικό ποσό (1 εκ. ευρώ).
  • Κατασκευή πίστας: Μήκος περίπου 3.000 μέτρα, με απαραίτητες στρώσεις ασφάλτου, αποστραγγιστικά έργα και τεχνικές υποδομές (ενδεικτικό ποσό (3.5 – 4 εκ. ευρώ)..
  • Κτίρια υποστήριξης: Paddock, pits, αίθουσες για ομάδες, γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι και ιατρείο (ενδεικτικό ποσό 600.000-700.000 ευρώ).
  • Μέτρα ασφαλείας και εγκαταστάσεις θεατών: Μπαριέρες, κερκίδες, χώροι εκκένωσης, ζώνες θεατών και πρόσβασης (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
  • Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και τεχνολογικά συστήματα: Χρονομέτρηση, φωτεινή σηματοδότηση, δίκτυα, ήχος κ.λπ. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
  • Υποδομές πρόσβασης και στάθμευσης: Για θεατές, αγωνιζόμενους και υποστηρικτικό προσωπικό. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
  • Μελέτες, αδειοδοτήσεις κ.α: Περιλαμβάνονται όλες οι αναγκαίες πολεοδομικές, περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές υπηρεσίες (ενδεικτικό ποσό 500.000-600.000 ευρώ).

Λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους κατηγορίες κόστους και τις ιδιαιτερότητες του έργου, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου αυτού του τύπου ανέρχεται περίπου σε περίπου 7.000.000 ως 7.500.000 ευρώ.

Το επόμενο εύλογο ερώτημα είναι πως θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η παραπάνω χρηματοδότηση για ένα τέτοιο έργο.

Πρωταρχικά, μπορούν να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία χρηματοδοτούν έργα υποδομής, αθλητισμού και τουριστικής ανάπτυξης. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή ή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η λειτουργική διαχείριση του έργου.

ΦΩΤΟ: Παρατηρητής Σερρών

Εν κατακλείδι, η δημιουργία ενός αυτοκινητοδρομίου στη Λαμία αποτελεί ένα φιλόδοξο αλλά απολύτως εφικτό έργο, που απαιτεί επιμονή, σωστό σχεδιασμό και διερεύνηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων και συνεργασιών.

Παρότι πρόκειται για μια σύνθετη επένδυση, οι προοπτικές που ανοίγει είναι εξαιρετικά σημαντικές: όχι μόνο θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και τον τουρισμό, αλλά θα τοποθετήσει τη Λαμία στον χάρτη του ελληνικού και βαλκανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα τέτοιο έργο έχει τη δυναμική να αλλάξει το «παιχνίδι» σε πανελλαδικό επίπεδο, προσφέροντας μια νέα υποδομή αγώνων, δοκιμών και εκπαιδεύσεων, που σήμερα λείπει από την Κεντρική Ελλάδα.

Latest

Νέα επαναστατική τεχνολογία κβαντικών υπολογιστών με «ενέσεις» φωτονίων

Ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα στον...

Διαγωνισμός Instagram από τον Δήμο Λαμιέων – 3 iPhone 16 μπορούν να γίνουν δικά σου

Ο Δήμος Λαμιέων σε προσκαλεί σε μια μοναδική εμπειρία...

Νέα επαναστατική τεχνολογία κβαντικών υπολογιστών με «ενέσεις» φωτονίων

Ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα στον τομέα των κβαντικών υπολογιστών αναπτύσσοντας μια τεχνική κβαντικής υπολογιστικής για την εκτέλεση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης που ξεπερνούν...

Βιβή Χαραλαμπογιάννη στον Lamia Polis 87.7: Νέο Δημόσιο με αξιολόγηση, στοχοθεσία και τεχνητή νοημοσύνη | «Δεν επιστρέφει 13ος-14ος»

Για τη φιλοσοφία της αξιολόγησης στο Δημόσιο, τις προσλήψεις στους ΟΤΑ, το νέο διαγωνιστικό σύστημα του ΑΣΕΠ, αλλά και την προσωπική της σχέση με...

Διαγωνισμός Instagram από τον Δήμο Λαμιέων – 3 iPhone 16 μπορούν να γίνουν δικά σου

Ο Δήμος Λαμιέων σε προσκαλεί σε μια μοναδική εμπειρία γεμάτη μουσική, διασκέδαση και... απίστευτα δώρα! Είσαι έτοιμος να ζήσεις τη μαγεία της...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ