Επισκεψη στην περιοχή μας “καλώς εχόντων των πραγμάτων” και πιο συγκεκριμένα προκειμένου να… εγκαινιάσει το έργο “Μπράλος – Άμφισσα” θα πραγματοποιήσει στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όπως αποκάλυψε ο Χρήστος Σταϊκούρας στον Lamia Polis 87.7 σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί της Παρασκευής.
Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών και βουλευτής ΝΔ στην Φθιώτιδα σημείωσε μεταξύ άλλων πως εκτός απροόπτου ο κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί στην περιοχή όπου “… ουσιαστικά ξεκινούν τα μέτωπα. Δηλαδή ξεκινά το ίδιο το έργο” όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας.
Το έργο το οποίο υπεγράφη φέτος στις 16 Φεβρουαρίου, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, σε φάση προκαταρκτικών εργασιών και ολοκλήρωσης των μελετών και κινείται εντός χρονοδιαγράμματος.
Οι δεσμεύσεις Μητσοτάκη
Υπενθυμίζουμε -συν τις αλλοις- πως ο πρωθυπουργός προεκλογικά κατά την παρουσία του στην περιοχή μας δεσμεύτηκε για δύο έργα. Το Λαμία – Καρπενήσι που δεν είχε και δεσμευμένη χρηματοδότηση και το λιμάνι της Στυλίδας. Δύο έργα τα οποία ήδη “τρέχουν” αφού βρέθηκαν οι χρηματοδοτήσεις.
Περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με την επίσκεψη του πρωθυπουργού θα γίνουν γνωστές τα επόμενα 24ωρα.
Το Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα- Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).
Ένα μεγάλο έργο
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρίζουν αναβάθμισης.
Ο διαγώνιος άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και με τα έργα στο Μπράλος-Άμφισσα, ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).
Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Το έργο χρηματοδοτείταια από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και μάλιστα πρόσφατα εγκρίθηκε και η ένταξη του σε αυτό.
Οι μελέτες που τρέχουν
Συν τω χρόνω, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για να μπορέσει να τρέξει το έργο είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες εφαρμογής καθώς το έργο είναι μελέτη-εφαρμογή.
Αναφορικά με τις μελέτες, έχει ολοκληρωθεί το Γεωτεχνικό Πρόγραμμα του έργου σε ποσοστό 90% ενώ έχουν εκπονηθεί και υποβληθεί οι παρακάτω Μελέτες:
✓ Οδικής ασφάλειας της Προμελέτης του έργου.
✓ Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη των εργοταξιακών γραφείων.
✓ Ειδική Οικολογική αξιολόγηση του έργου
✓ Τεκμηρίωσης κλιματικής Ανθεκτικότητας του έργου , καθώς και
✓ Οι βλαστητικές μελέτες στα αντίστοιχα δασαρχεία (Άμφισσας και Λαμίας).
Για να ολοκληρωθούν πλήρως οι μελετές απαιτείται ακόμα η ολοκλήρωση των παρακάτω:
-Γεωτεχνικές μελέτες ορυγμάτων και επιχωμάτων του τμήματος 1 του έργου (από Χ. Θ 0+ 000 έως Χ.Θ 7+300).
-Η Οριστική Μελέτη οδοποιίας και υδραυλικών έργων του Τμήματος 1.
– Η Οριστική μελέτη της γέφυρας Γ1, γέφυρας Γ8 και στομίων των σηράγγων.
Όλες οι υπόλοιπες Μελέτες είναι επίσης υπό σύνταξη σύμφωνα με το Πρόγραμμα.