Το φαινόμενο των influencers έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια, με πολλούς νέους ανθρώπους να επηρεάζουν δεκάδες χιλιάδες ακολούθους μέσω των social media.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη επιρροή αυτών των ψηφιακών προσωπικοτήτων, έχει αποφασίσει να προβεί σε έναν πανευρωπαϊκό έλεγχο.
Στην Ελλάδα, το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει επιλέξει 20 από τους πιο επιδραστικούς influencers για να υποβάλουν λεπτομερή αναφορά σχετικά με τις συνεργασίες τους, τις διαφημίσεις, τις επιχορηγήσεις και τα έσοδά τους. Τα λεγόμενα «ραβασάκια», όπως αποκαλούνται οι εν λόγω αναφορές, θα αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα για τον προσεχή έλεγχο.
Το έργο αυτό έχει στόχο να φέρει στο φως πιθανές παραβάσεις, διαφωνίες συμφερόντων ή ανεπιθύμητες πρακτικές που μπορεί να επηρεάζουν τον καταναλωτή. Επιπλέον, ο έλεγχος θα επικεντρωθεί στη διαφάνεια των συνεργασιών και τη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς περί διαφήμισης και προστασίας του καταναλωτή.
Οι επιλεγμένοι influencers θα έχουν έναν μήνα χρόνο για να υποβάλουν τα «ραβασάκια» τους στο Υπουργείο. Η αναμενόμενη ανταπόκριση είναι μεγάλη, καθώς το θέμα αφορά όχι μόνο τους ίδιους αλλά και τον ευρύτερο ψηφιακό χώρο και τον τρόπο με τον οποίο αυτός λειτουργεί.