Breaking News :

Καλλιακμάνης για Μουρτζούκου στον Lamia Polis 87.7: “Η μάνα της είπε πρώτη ότι είναι δολοφόνος” (Vid)

Συγκλονιστικά ήταν τα λόγια του αστυνομικού αναλυτή Γιώργου Καλλιακμάνη,...

Τι μας αποκαλύπτει ο Κωνσταντίνος Μαντές για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Κοινωνία του Μέλλοντος (Vid)

Στην εκπομπή "Βραδινό Μαγκαζίνο χωρίς Όρια" με τον Στάθη...

Πρωτάθλημα στον καύσωνα πήρε η Φθιώτιδα – Kατέγραψε τις υψηλότερες θερμοκρασίες στη χώρα

Ήδη η χώρα έχει ξεκινήσει να «βράζει» λόγω του...
Αρχική Blog Σελίδα 2

Νέα επαναστατική τεχνολογία κβαντικών υπολογιστών με «ενέσεις» φωτονίων

0

Ερευνητική ομάδα υποστηρίζει ότι πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα στον τομέα των κβαντικών υπολογιστών αναπτύσσοντας μια τεχνική κβαντικής υπολογιστικής για την εκτέλεση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης που ξεπερνούν σε απόδοση τους συμβατικούς υπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας.

Η δημιουργία κβαντικών υπολογιστών αποτελεί το ιερό δισκοπότηρο στον τομέα της πληροφορικής αφού αυτοί οι υπολογιστές αναμένεται φέρουν επανάσταση στον σύγχρονο κόσμο. Η χρήση των κβαντικών υπολογιστών πιστεύεται ότι θα φέρει αδιανόητη ώθηση σε κάθε τομέα της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Οι ερευνητές αποκάλυψαν την εργασία τους στην επιθεώρηση περιοδικό «Nature Photonics». Χρησιμοποίησαν μια μέθοδο που βασίζεται σε ένα κβαντικό φωτονικό κύκλωμα και έναν εξατομικευμένο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης.

Χρησιμοποιώντας μόνο δύο φωτόνια, η τεχνική της ομάδας απέδειξε με επιτυχία αυξημένη ταχύτητα, ακρίβεια και αποτελεσματικότητα σε σχέση με τις τυπικές κλασικές μεθόδους υπολογισμού για την εκτέλεση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης. Οι ερευνητές λένε ότι αυτή είναι μια από τις πρώτες φορές που η κβαντική μηχανική μάθηση έχει χρησιμοποιηθεί για προβλήματα πραγματικού κόσμου και παρέχει οφέλη που δεν μπορούν να προσομοιωθούν χρησιμοποιώντας δυαδικούς υπολογιστές. Επιπλέον, λόγω της νέας αρχιτεκτονικής της, θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε συστήματα κβαντικής υπολογιστικής που διαθέτουν μόνο ένα qubit.

Τα qubits

Στους υπολογιστές, η μονάδα πληροφορίας είναι το bit, το οποίο λαμβάνει τιμές είτε «0» είτε «1» και οι πληροφορίες αποθηκεύονται ως συνδυασμοί των δύο αυτών ψηφίων. Στους κβαντικούς υπολογιστές, το αντίστοιχο του bit είναι το κβαντικό bit, ή qubit. Χάρη σε μια κβαντική ιδιότητα που ονομάζεται υπέρθεση, το qubit μπορεί να λαμβάνει τιμές «0» ή «1» ή και τα δύο μαζί. Αυτή η ιδιότητα έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο η μνήμη και η ταχύτητα των κβαντικών υπολογιστών. Όγκος δεδομένων που με τους σημερινούς υπολογιστές, ακόμη και τους πιο ισχυρούς, απαιτείται χρονικό διάστημα πολλών ετών για να γίνει η επεξεργασία τους με τους κβαντικούς υπολογιστές η επεξεργασία θα γίνεται πριν προλάβει ο ερευνητής που πάτησε το enter να πιει μια γουλιά από τον καφέ του.

Η νέα μέθοδος

Σε αντίθεση με πολλές υπάρχουσες μεθόδους για την επίτευξη επιτάχυνσης μέσω υβριδικών τεχνικών κβαντικής-κλασικής υπολογιστικής, αυτή η νέα μέθοδος δεν απαιτεί πύλες διεμπλοκής. Αντίθετα, βασίζεται στην έγχυση φωτονίων.

Η κβαντική διεμπλοκή (αποκαλούμενη και κβαντικός εναγκαλισμός) είναι το φαινόμενο κατά το οποίο δύο σωματίδια ή ομάδες σωματιδίων που δημιουργούνται μαζί ή αλληλεπιδρούν συνενώνοντας τις κυματοσυναρτήσεις τους, μένουν σε κατάσταση διεμπλοκής μεταξύ τους, ασχέτως του χώρου που μεσολαβεί πλέον από το ένα στο άλλο.

Ουσιαστικά, η ομάδα χρησιμοποίησε ένα λέιζερ femtosecond — ένα λέιζερ που εκπέμπει φως σε εξαιρετικά σύντομους παλμούς που μετρώνται σε femtosecond (10⁻¹⁵ δευτερόλεπτα) για να κάνει εγγραφές σε ένα υπόστρωμα από βοριοπυριτικό γυαλί ώστε να ταξινομήσει σημεία δεδομένων από ένα σύνολο δεδομένων. Τα φωτόνια στη συνέχεια εγχύθηκαν σε έξι ξεχωριστές διαμορφώσεις, οι οποίες υποβλήθηκαν σε επεξεργασία από ένα υβριδικό κβαντικό-δυαδικό σύστημα.

Οι ερευνητές προσδιόρισαν πού οι φωτονικές μετρήσεις ξεπέρασαν εκείνες που πραγματοποιήθηκαν μέσω κλασικής πληροφορικής μετρώντας πόσο χρόνο χρειάστηκε τα φωτόνια για να ολοκληρώσουν το κβαντικό κύκλωμα. Στη συνέχεια, απομόνωσαν τις διαδικασίες όπου η κβαντική επεξεργασία παρείχε όφελος και συνέκριναν τα αποτελέσματα με τις κλασικές εξόδους.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα πειράματα που πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας το φωτονικό κβαντικό κύκλωμα ήταν ταχύτερα, ακριβέστερα και πιο ενεργειακά αποδοτικά από εκείνα που πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας μόνο κλασικές τεχνικές πληροφορικής. Αυτή η βελτιωμένη απόδοση ισχύει για μια ειδική κατηγορία μηχανικής μάθησης που ονομάζεται «μηχανική μάθηση βασισμένη στον πυρήνα» και μπορεί να έχει αναρίθμητες εφαρμογές στην ταξινόμηση δεδομένων.

Ενώ τα «βαθιά νευρωνικά δίκτυα» έχουν γίνει μια ολοένα και πιο δημοφιλής εναλλακτική λύση έναντι των μεθόδων πυρήνα για τη μηχανική μάθηση την τελευταία δεκαετία, τα συστήματα που βασίζονται σε πυρήνα έχουν δει μια αναζωπύρωση τα τελευταία χρόνια λόγω της σχετικής απλότητάς τους και των πλεονεκτημάτων τους κατά την εργασία με μικρά σύνολα δεδομένων.

Το πείραμα της ομάδας θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο αποτελεσματικούς αλγόριθμους στους τομείς της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και άλλων μοντέλων εποπτευόμενης μάθησης.

Η υπεροχή

Ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι η μελέτη παρουσιάζει μια νέα μέθοδο για τον εντοπισμό εργασιών στις οποίες οι κβαντικοί υπολογιστές υπερέχουν σε υβριδικά συστήματα υπολογιστών.

Οι ερευνητές λένε ότι οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι κλιμακωτές, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ακόμη καλύτερη απόδοση καθώς αυξάνεται ο αριθμός των φωτονίων ή των qubits. Αυτό θα μπορούσε, με τη σειρά του, να καταστήσει δυνατή την ανάπτυξη συστημάτων μηχανικής μάθησης ικανών να υπερβούν τα όρια των σημερινών μοντέλων, τα οποία αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερους περιορισμούς στην κατανάλωση ενέργειας λόγω των τεράστιων ενεργειακών απαιτήσεων που απαιτούνται για την επεξεργασία δεδομένων μέσω ηλεκτρονικών.

Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι οι τεχνικές τους θα «ανοίξουν την πόρτα σε υβριδικές μεθόδους στις οποίες οι φωτονικοί επεξεργαστές χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της απόδοσης των τυπικών μεθόδων μηχανικής μάθησης».

Naftemporiki.gr

Βιβή Χαραλαμπογιάννη στον Lamia Polis 87.7: Νέο Δημόσιο με αξιολόγηση, στοχοθεσία και τεχνητή νοημοσύνη | «Δεν επιστρέφει 13ος-14ος»

Για τη φιλοσοφία της αξιολόγησης στο Δημόσιο, τις προσλήψεις στους ΟΤΑ, το νέο διαγωνιστικό σύστημα του ΑΣΕΠ, αλλά και την προσωπική της σχέση με τη Φθιώτιδα, μίλησε η Υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη σε ραδιοφωνική της συνέντευξη στον Lamia Polis 87.7 και τον Στάθη Πράπα.

Η κ. Χαραλαμπογιάννη εξήγησε τις τομές στο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, με τη χρήση στοχοθεσίας και τεχνητής νοημοσύνης, υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι η πραγματική αποδοτικότητα και όχι η τυπική αριστεία: «Από 97% των υπαλλήλων που κρίνονταν “άριστοι”, πλέον μόνο το 10% καταγράφεται ως πραγματικά υψηλής απόδοσης».

Σημαντικό μέρος της συζήτησης αφορούσε και τις προσλήψεις στους Δήμους, όπου η Υφυπουργός σημείωσε ότι η σταθερή ροή διορισμών έχει επανέλθει, με πάνω από 10.200 θέσεις να έχουν εγκριθεί από το 2019 έως σήμερα. Τόνισε ότι οι ανταποδοτικές υπηρεσίες, όπως καθαριότητα, φωτισμός και ύδρευση, ενισχύονται άμεσα, χωρίς περικοπές, εφόσον υπάρχει επαρκής τεκμηρίωση.

Αναφορικά με τον νέο ηλεκτρονικό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, έκανε λόγο για «μια πραγματική επανάσταση», με σημαντικά ταχύτερη έκδοση αποτελεσμάτων, στοχευμένες δεξιότητες και άμεσες προσλήψεις.

Για το αίτημα καταβολής 13ου και 14ου μισθού, σημείωσε ότι το θέμα εκκρεμεί στο ΣτΕ, όμως το τεράστιο δημοσιονομικό κόστος –άνω των 6 δισ. ευρώ– το καθιστά δύσκολα εφαρμόσιμο. Τόνισε, ωστόσο, ότι υπάρχει ήδη ένα μοντέλο επιβράβευσης μέσω του μπόνους παραγωγικότητας, που μπορεί να φτάσει ως και το 15% του ετήσιου μισθού.

Τέλος, σε ερώτηση για το αν σκέφτεται μια μελλοντική υποψηφιότητα στη Φθιώτιδα, η Υφυπουργός δεν την απέκλεισε, λέγοντας με νόημα:
«Μεγάλωσα στην Αταλάντη, οι γονείς μου είναι εκεί, οι φίλοι μου είναι εκεί. Ο τόπος αυτός με καθορίζει και με συνδέει βαθιά. Είναι η φυσική μου αφετηρία».

Μια δήλωση με σαφή πολιτική φόρτιση, που καταγράφεται με ενδιαφέρον ενόψει της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης.

Διαγωνισμός Instagram από τον Δήμο Λαμιέων – 3 iPhone 16 μπορούν να γίνουν δικά σου

Ο Δήμος Λαμιέων σε προσκαλεί σε μια μοναδική εμπειρία γεμάτη μουσική, διασκέδαση και… απίστευτα δώρα! Είσαι έτοιμος να ζήσεις τη μαγεία της συναυλίας του Σάκη Ρουβά και να κερδίσεις ένα ολοκαίνουργιο iPhone 16;

Δες παρακάτω πώς μπορείς να πάρεις μέρος στον μεγάλο διαγωνισμό 👇

 

✅ Πώς συμμετέχεις:

  • 📸 Βγάλε story από τη συναυλία του Σάκη Ρουβά
  • 📍 Πρόσθεσε τοποθεσία: “ΛΑΜΙΑ”
  • 🏷️ Κάνε follow & tag: @municipality_of_lamia
  • #️⃣ Χρησιμοποίησε το hashtag: #acropolisrallylamia
  • ❤️ Κάνε like στο post
  • 💬 Κάνε σχόλιο με tag σε 2 ή περισσότερους φίλους
    • Όσα περισσότερα σχόλια, τόσες περισσότερες συμμετοχές και πιθανότητες να κερδίσεις!

🎁 Τι κερδίζεις:

  • 📱 3 ολοκαίνουργια iPhone 16
  • 🎁 Προσφορά από τον Δήμο Λαμιέων

🕘 Λήξη διαγωνισμού:

  • Κυριακή, στο τέλος της συναυλίας

🎤 Ανακοίνωση νικητών:

  • ✅ Οι 3 νικητές θα ανακοινωθούν στο τέλος της συναυλίας
  • ⚠️ Αν κάποιος νικητής δεν έχει ακολουθήσει όλα τα βήματα, η συμμετοχή ακυρώνεται και γίνεται νέα κλήρωση

👉 Καλή επιτυχία σε όλους! 🍀

Το φιλόδοξο σχέδιο του Πανουργιά Παπαϊωάννου: Υποδομή-σταθμός μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία (Βίντεο)

Με ξεκάθαρη στόχευση και ενεργή παρέμβαση, ο Δήμαρχος Λαμιέων, Πανουργιάς Παπαϊωάννου, προβάλλει την πρόταση για τη δημιουργία μόνιμων υποδομών μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Λαμία, στο πλαίσιο της διεκδίκησης σταθερής φιλοξενίας του Ράλι Ακρόπολις στην περιοχή. Πρόκειται για μια προσπάθεια που, εφόσον προχωρήσει, θα μπορούσε να αναβαθμίσει τον ρόλο της πόλης στον αθλητικό και τουριστικό χάρτη της χώρας.

Στη συνέντευξη τύπου για το EKO Acropolis Rally 2025, ο κ. Παπαϊωάννου δεν έκρυψε τη φιλοδοξία του Δήμου να μην περιοριστεί απλώς στη φιλοξενία του θεσμού, αλλά να αποκτήσει υποδομές σταθερές, σύγχρονες και ανταποδοτικές για την τοπική κοινωνία.

«Θέλουμε το Ράλι Ακρόπολις, το αγαπάμε, το ζούμε… αλλά πρέπει να μπορούμε και να αντέχουμε το οικονομικό βάρος», τόνισε με έμφαση, εξηγώντας πως χωρίς σταθερότητα και προγραμματισμό, το κόστος για τον Δήμο και τους δημότες είναι δυσβάσταχτο.

Ο ίδιος έθεσε ξεκάθαρα το ζήτημα: πολυετής συμφωνία (για παράδειγμα μια πενταετή συμφωνία φιλοξενίας). Όπως εξήγησε, οι υποδομές που απαιτούνται για να φιλοξενείται ένα διεθνές γεγονός όπως το Ράλι Ακρόπολις χρειάζονται χρόνο, πόρους και – το κυριότερο – δέσμευση από την Πολιτεία και τους θεσμικούς εταίρους.

Παράλληλα, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, αποκαλύπτοντας ότι στο τραπέζι των συζητήσεων υπάρχει ένα μεγαλύτερο, φιλόδοξο σχέδιο: η δημιουργία μόνιμου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού, ίσως ακόμα και αυτοκινητοδρομίου, στα πρότυπα της πίστας των Σερρών.

«Το θέλουμε πολύ. Όχι απλώς το εξετάζουμε. Το θέλουμε πραγματικά», δήλωσε με σαφήνεια, εξηγώντας πως βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με τους άλλους φορείς.

Ο Δήμαρχος δεν έκρυψε ότι ένα τέτοιο έργο θα άλλαζε τον χάρτη της περιοχής, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία όχι μόνο για τον αθλητισμό αλλά και για τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις και την τοπική οικονομία συνολικά.

Η προσπάθεια του Δήμου Λαμιέων να εξασφαλίσει τη σταθερή παρουσία του Ράλι Ακρόπολις στην περιοχή δεν περιορίζεται σε οργανωτικές διεκδικήσεις. Αποτυπώνει μια ευρύτερη αναπτυξιακή στόχευση, που συνδέεται με την αξιοποίηση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως μέσο ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας, της εξωστρέφειας και των υποδομών.

Αυτό που διαφαίνεται από τις τοποθετήσεις και τις πρωτοβουλίες του Δημάρχου, Πανουργιά Παπαϊωάννου, είναι μια διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με προηγούμενες δημοτικές διοικήσεις. Η σημερινή προσέγγιση δεν αντιμετωπίζει το Ράλι ως μεμονωμένο γεγονός, αλλά ως μοχλό για τη δημιουργία μιας διαχρονικής υποδομής, με δυνητικά σημαντικά οφέλη για τον Δήμο σε τουριστικό, αθλητικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Η πρόταση για τη δημιουργία μόνιμου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού εντάσσεται σε αυτή την κατεύθυνση και συνιστά ένα βήμα με στρατηγικό βάθος, που – αν προχωρήσει – μπορεί να προσδώσει μια νέα ταυτότητα στον ρόλο της Λαμίας στον εθνικό χάρτη διοργανώσεων.


Πριν λίγο καιρό και με αφορμή δηλώσεις του στον Lamia Polis 87.7 το Lamianow.gr αναζήτησε και έψαξε περισσότερες λεπτομέρειες για την δημιουργία μια τέτοιας δομής, ένα “σπίτι” του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Θα μπορούσε να υλοποιηθεί και αν ναι, τι θα κόστιζε;

Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τι απαιτείται για την δημιουργία μιας σύγχρονης υποδομής, όπως για παράδειγμα το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών που δημιουργήθηκε το 1998.

ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΕΡΡΩΝ / ΦΩΤΟ: Παρατηρητής Σερρών

Η εκτίμηση κόστους βασίζεται σε βασικά κατασκευαστικά και λειτουργικά στοιχεία:

  • Αγορά ή παραχώρηση γης (800–1.000 στρέμματα): Περιλαμβάνει την εξασφάλιση κατάλληλης έκτασης, κατά προτίμηση δημοτικής ή δημόσιας, για μείωση κόστους (ενδεικτικό ποσό (1 εκ. ευρώ).
  • Κατασκευή πίστας: Μήκος περίπου 3.000 μέτρα, με απαραίτητες στρώσεις ασφάλτου, αποστραγγιστικά έργα και τεχνικές υποδομές (ενδεικτικό ποσό (3.5 – 4 εκ. ευρώ)..
  • Κτίρια υποστήριξης: Paddock, pits, αίθουσες για ομάδες, γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι και ιατρείο (ενδεικτικό ποσό 600.000-700.000 ευρώ).
  • Μέτρα ασφαλείας και εγκαταστάσεις θεατών: Μπαριέρες, κερκίδες, χώροι εκκένωσης, ζώνες θεατών και πρόσβασης (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
  • Ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και τεχνολογικά συστήματα: Χρονομέτρηση, φωτεινή σηματοδότηση, δίκτυα, ήχος κ.λπ. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
  • Υποδομές πρόσβασης και στάθμευσης: Για θεατές, αγωνιζόμενους και υποστηρικτικό προσωπικό. (ενδεικτικό ποσό 300.000-400.000 ευρώ).
  • Μελέτες, αδειοδοτήσεις κ.α: Περιλαμβάνονται όλες οι αναγκαίες πολεοδομικές, περιβαλλοντικές και αρχιτεκτονικές υπηρεσίες (ενδεικτικό ποσό 500.000-600.000 ευρώ).

Λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους κατηγορίες κόστους και τις ιδιαιτερότητες του έργου, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός για την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου αυτού του τύπου ανέρχεται περίπου σε περίπου 7.000.000 ως 7.500.000 ευρώ.

Το επόμενο εύλογο ερώτημα είναι πως θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η παραπάνω χρηματοδότηση για ένα τέτοιο έργο.

Πρωταρχικά, μπορούν να αξιοποιηθούν ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, τα οποία χρηματοδοτούν έργα υποδομής, αθλητισμού και τουριστικής ανάπτυξης. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή ή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η λειτουργική διαχείριση του έργου.

ΦΩΤΟ: Παρατηρητής Σερρών

Εν κατακλείδι, η δημιουργία ενός αυτοκινητοδρομίου στη Λαμία αποτελεί ένα φιλόδοξο αλλά απολύτως εφικτό έργο, που απαιτεί επιμονή, σωστό σχεδιασμό και διερεύνηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων και συνεργασιών.

Παρότι πρόκειται για μια σύνθετη επένδυση, οι προοπτικές που ανοίγει είναι εξαιρετικά σημαντικές: όχι μόνο θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και τον τουρισμό, αλλά θα τοποθετήσει τη Λαμία στον χάρτη του ελληνικού και βαλκανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα τέτοιο έργο έχει τη δυναμική να αλλάξει το «παιχνίδι» σε πανελλαδικό επίπεδο, προσφέροντας μια νέα υποδομή αγώνων, δοκιμών και εκπαιδεύσεων, που σήμερα λείπει από την Κεντρική Ελλάδα.

Μ. Λιονή στον Lamia Polis 87.7: «Καραβιές 500 ατόμων έρχονται στην Κρήτη – δεν αντέχουμε άλλες ανεξέλεγκτες αφίξεις» (Vid)

Τη σοβαρή ανησυχία της για τις μαζικές μεταναστευτικές ροές που καταγράφονται στην Κρήτη τις τελευταίες ημέρες εκφράζει η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, σε συνέντευξή της στο τοπικό μέσο. Όπως εξηγεί, μέσα σε μία εβδομάδα σχεδόν 1.200 και πλέον μετανάστες αποβιβάστηκαν σε διάφορα σημεία του νησιού, αριθμός που ξεπερνά κατά πολύ τις διαχειριστικές δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης.

«Η κατάσταση έχει αλλάξει επίπεδο. Δεν μιλάμε πλέον για ροές των 70 ή 100 ατόμων, που φιλοξενούνταν προσωρινά για μία ή δύο ημέρες. Τώρα έρχονται μαζικά – 300, 400 και 500 άτομα κάθε φορά», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Η κα Λιονή υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα δεν είναι τοπικό, αλλά αφορά την κεντρική μεταναστευτική πολιτική. Τονίζει ότι η Περιφέρεια Κρήτης, οι Δήμοι, το Λιμενικό και η Αστυνομία κάνουν ό,τι μπορούν, αλλά δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος μόνοι τους.

«Δεν υπάρχουν έτοιμες υποδομές. Δεν μπορούμε να δημιουργούμε κάθε φορά πρόχειρες λύσεις που τελικά γίνονται μόνιμες. Θυμίζω πως η προσωρινή δομή του 2016 για τους Σύρους είναι ακόμα ενεργή», σημειώνει.

Παράλληλα, αναφέρεται και στις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, λέγοντας πως δεν είναι απαραίτητο να υποκινούνται από ρατσιστικά κίνητρα:

«Άλλο η αγανάκτηση, άλλο ο ρατσισμός. Οι άνθρωποι εδώ αγωνιούν για τις συνέπειες. Και έχουν δίκιο. Μιλάμε για μια Κρήτη που φιλοξενεί 5,5 εκατομμύρια τουρίστες το καλοκαίρι, με ήδη μεγάλα προβλήματα, όπως η λειψυδρία».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται, οι αφίξεις των τελευταίων ημερών είναι μαζικές και οργανωμένες:

«Δεν έρχονται πλέον μικρά σκάφη. Οι βάρκες συγκεντρώνονται στα ανοιχτά και μεταφέρονται σε μεγαλύτερα πλοία, που μετά αποβιβάζουν εκατοντάδες ανθρώπους στις νότιες ακτές της Κρήτης», περιγράφει, μιλώντας για μια «αλλαγή τακτικής» από τις χώρες προέλευσης.

Στο ερώτημα αν η Κρήτη κινδυνεύει να μετατραπεί σε σταθμό προσωρινής παραμονής χωρίς σχέδιο απορρόφησης, η απάντησή της είναι ξεκάθαρη:

«Μας φοβίζει αυτό το σενάριο. Πρέπει το επιτελικό κράτος να διαχειριστεί την κατάσταση. Η Περιφέρεια και οι Δήμοι θα συνεχίσουν να στηρίζουν – δεν γυρίζουμε την πλάτη – αλλά δεν έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε λύση μόνοι μας».

Τέλος, απευθύνει μήνυμα στους πολίτες, ζητώντας ψυχραιμία, συνεργασία και επίγνωση της σοβαρότητας:

«Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε – και ό,τι δεν μπορούμε. Όμως η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της. Δεν επιτρέπεται να μετατρέπεται ένα νησί σαν την Κρήτη σε άτυπο χώρο υποδοχής χωρίς σχέδιο».

Η Περιφέρεια Κρήτης, σύμφωνα με την κα Λιονή, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τα συναρμόδια υπουργεία, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων πρωτοβουλιών, σε περίπτωση που οι αφίξεις συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό.

Μαζική διαμαρτυρία στη Λαμία – «Καταργήστε το Ηλεκτρονικό Πελατολόγιο» ζητούν οι επαγγελματίες των συνεργείων (Φώτο, Βίντεο)

0

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο κτίριο της Εφορίας Λαμίας πραγματοποίησαν το πρωί της Παρασκευής στη Λαμία οι ιδιοκτήτες συνεργείων αυτοκινήτων από όλη τη Φθιώτιδα, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους στην εφαρμογή του μέτρου του ηλεκτρονικού πελατολογίου, το οποίο τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών.

Περίπου 140 επαγγελματίες του κλάδου διαμαρτύρονται ενώ στην ΔΟΥ Λαμίας και τον κ. Ζυγομήτρο παρέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας, ζητώντας την άμεση απόσυρση ή τουλάχιστον αναστολή της εφαρμογής του μέτρου, το οποίο όπως καταγγέλλουν, προκαλεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

«Εμείς δεν θα είμαστε αυτοί που θα τους δίνουμε τα δεδομένα. Να το απλοποιήσουνε. Σύσσωμοι, 140 επαγγελματίες, ζητάμε απόσυρση του μέτρου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αυτοκινήτων Φθιώτιδας, Γιώργος Ρήγας, τονίζοντας ότι το μέτρο δημιουργεί δυσανάλογα βάρη για τα συνεργεία, ιδιαίτερα για τα μικρά και οικογενειακά.

Το ηλεκτρονικό πελατολόγιο προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή, σε πραγματικό χρόνο, των στοιχείων των πελατών που εισέρχονται και εξέρχονται από συνεργεία, πλυντήρια αυτοκινήτων, χώρους στάθμευσης και συναφείς επιχειρήσεις. Οι επαγγελματίες υποστηρίζουν πως η εφαρμογή του μέτρου συνεπάγεται αυξημένη γραφειοκρατία, υψηλό λειτουργικό κόστος και τεχνικές δυσκολίες.

«Για να τηρηθεί σωστά το σύστημα, σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί να προσλάβουμε προσωπικό με εξειδίκευση σε λογιστικά και πληροφορική. Αυτό είναι ανέφικτο για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις», επεσήμανε ο κ. Ρήγας.

Το ψήφισμα των ιδιοκτητών συνεργείων καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει το πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου, να ξεκινήσει άμεσα διαβούλευση με τους εκπροσώπους του κλάδου και να προσαρμόσει τις απαιτήσεις με ρεαλισμό και σεβασμό στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Η σημερινή κινητοποίηση ανέδειξε την αποφασιστικότητα των επαγγελματιών του κλάδου να διεκδικήσουν αλλαγές, ενώ δηλώνουν πως θα συνεχίσουν τις δράσεις διαμαρτυρίας αν δεν υπάρξει ανταπόκριση από την πολιτεία.

https://youtu.be/gjx-fcQjDJ8

Λαμία: «Συγγνώμη για όλα,το μετανιώνω» είπε ο 43χρονος δολοφόνος – Προφυλακίστηκε για τη δολοφονία του 59χρονου Δημήτρη Τσαδημα (Βίντεο)

0

Συγγνώμη για όλα, το μετανιώνω” είπε βγαίνοντας από το Δικαστικό Μέγαρο Λαμίας ο 43χρονος καθ’ ομολογίαν δολοφόνος του 59χρονου Δημήτρη, ιδιοκτήτη καφετέριας στο κέντρο της πόλης, το βράδυ της Κυριακής.

Η απολογία του κατηγορουμένου ενώπιον του Ανακριτή και του Εισαγγελέα διήρκεσε περίπου 3,5 ώρες, με τους δύο δικαστικούς λειτουργούς να αποφασίζουν ομόφωνα την προφυλάκισή του, κρίνοντάς τον προσωρινά κρατούμενο, βάσει των σοβαρών επιβαρυντικών στοιχείων που περιλαμβάνονται στη δικογραφία.

Το αιματηρό περιστατικό σημειώθηκε σε εξωτερικό χώρο της καφετέριας που διατηρούσε το θύμα, όταν, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, μεταξύ των δύο ανδρών προηγήθηκε έντονος διαπληκτισμός. Ο 43χρονος, ο οποίος έφερε μαχαίρι, τραυμάτισε θανάσιμα τον 59χρονο, ο οποίος υπέκυψε στα τραύματά του λίγη ώρα αργότερα.

Κατά την απολογία του, ο κατηγορούμενος φέρεται να ισχυρίστηκε ότι δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει, διαφοροποιώντας τη θέση του σε σχέση με όσα φέρεται να είχε δηλώσει στην προανάκριση.

Όπως δήλωσε και ο καθ’ ορισμό συνήγορός του, Παναγιώτης Κυριάκου, ο πελάτης του αρνείται την πρόθεση ανθρωποκτονίας και αναμένεται να ζητήσει περαιτέρω διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες συνέβη το φονικό.

Η τοπική κοινωνία της Λαμίας παραμένει συγκλονισμένη από το τραγικό γεγονός, ενώ η οικογένεια του αδικοχαμένου Δημήτρη ζητά δικαίωση για την απώλεια του αγαπημένου τους ανθρώπου.

Δείτε παρακάτω τις δηλώσεις του κ. Κυριακου και την έξοδο του δολοφόνου από το δικαστικό Μέγαρο

Η Λαμία θρηνεί τον χαμό του Δημήτρη Τσαδήμα – Δολοφονήθηκε στο κέντρο της πόλης – την Τρίτη η κηδεία του

0

Ανείπωτη θλίψη και οργή έχει προκαλέσει στη Λαμία η στυγερή δολοφονία του 59χρονου Δημήτρη Τσαδήμα, ενός ανθρώπου που υπήρξε υπόδειγμα ηθικής, προσφοράς και οικογενειακής αφοσίωσης. Το τραγικό περιστατικό εκτυλίχθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Κυριακής, συγκλονίζοντας την τοπική κοινωνία.

Ο Δημήτρης δέχθηκε φονική επίθεση από 42χρονο άνδρα κοντά στην καφετέρια που διατηρούσε στο κέντρο της πόλης. Ο δράστης τον μαχαίρωσε και τον χτύπησε με λουκέτο, τραυματίζοντάς τον θανάσιμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δράστης έχει φέρεται να ομολόγησε και συνελήφθη λίγο αργότερα.

Η απώλειά του αφήνει πίσω ένα τεράστιο κενό. Ο Δημήτρης ήταν ένας φιλήσυχος άνθρωπος, χαμηλών τόνων και ευγενικός, που αγαπήθηκε όσο λίγοι στη Λαμία. Ήταν παντρεμένος και πατέρας τριών παιδιών – δύο κοριτσιών με σπουδές στη Νομική και ενός αγοριού που αποφοιτά από το λύκειο. Υποδειγματικός σύζυγος και πατέρας, στεκόταν πάντα δίπλα στην οικογένειά του με στοργή και αφοσίωση.

Εκτός από την επαγγελματική του δραστηριότητα, ήταν γνωστός για την κοινωνική του ευαισθησία. Βοηθούσε συνανθρώπους του διακριτικά, χωρίς καμία πρόθεση προβολής – από οικογένειες που περνούσαν δύσκολα, μέχρι ηλικιωμένους της γειτονιάς. Όσοι τον γνώριζαν είχαν να λένε για την καλοσύνη και την ανθρωπιά του.

Ήταν, επίσης, φιλόζωος και συχνά φρόντιζε αδέσποτα ζώα στην περιοχή. Η αγάπη του για τη ζωή και τους γύρω του ήταν διάχυτη σε κάθε του πράξη.

Φανατικός υποστηρικτής του ΠΑΣ Λαμία, δεν έχανε αγώνα της αγαπημένης του ομάδας. Με πάθος αλλά πάντα με ήθος, ενίσχυε την τοπική ομάδα και είχε ενεργό ρόλο στους κόλπους της φίλαθλης κοινότητας της πόλης.

Η κηδεία του θα τελεστεί μέσα σε βαθιά οδύνη το πρωί της Τρίτης στις 12.30 στoν Ι.Ν Ξηριώτισσας στη Λαμία.

Τριήμερο πένθος στη Λαμία για τον Κώστα Σταυρογιάννη – Ποιος ήταν ο «Ιταλός» των έργων και της προσφοράς

0

Βαθιά συγκλονισμένοι, οι πολίτες της Λαμίας, οι συνεργάτες του στον Δήμο και σύσσωμη η τοπική κοινωνία αποχαιρετούν τον Κώστα Σταυρογιάννη – τον κατά κόσμο «Ιταλό». Έναν άνθρωπο με ήθος, γνώση, ευθύνη και ανιδιοτελή αφοσίωση στον τόπο του. Έναν άνθρωπο που τίμησε τη Λαμία με το έργο του και τη στάση ζωής του.

Γεννημένος στο Καλαμάκι Φθιώτιδας στις 16 Οκτωβρίου 1961, σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο της Βενετίας, απ’ όπου αποφοίτησε το 1986, και ολοκλήρωσε τριετές μεταπτυχιακό στο Τμήμα Χωροταξίας. Εργάστηκε στην Ιταλία, στο Studio Technico του Adriano Constantini, και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα όπου ίδρυσε το δικό του τεχνικό γραφείο, το οποίο λειτούργησε ανελλιπώς από το 1988.

Η αγάπη του για τη Λαμία και η πίστη του στην Αυτοδιοίκηση τον οδήγησαν να προσφέρει ακούραστα επί δεκαετίες. Ήταν μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ Φθιώτιδας από το 1986 και από το 1998 έως και σήμερα διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος, πάντα παρών, ενεργός και δημιουργικός. Υπηρέτησε ως Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Υπηρεσίας Δόμησης, Πολιτικής Προστασίας, Πρασίνου και Κλιματικής Αλλαγής, Δημοτικής Αστυνομίας, Διαχείρισης Κοινοτήτων και Περιουσίας, αφήνοντας πίσω του ένα έργο πλούσιο και ουσιαστικό.

Το νήμα της ζωής του κόπηκε βίαια και άδικα τα ξημερώματα της Κυριακής 23 Ιουνίου 2025, όταν, σε μια στροφή του Περιφερειακού της Λαμίας, το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε με τη σύζυγό του, Γιώτα Κουμπάρου, συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο όχημα. Ο Κώστας έχασε ακαριαία τη ζωή του, ενώ η Γιώτα μεταφέρθηκε σοβαρά τραυματισμένη στο Νοσοκομείο Λαμίας, όπου νοσηλεύεται στη ΜΕΘ.

Ο αιφνίδιος θάνατός του βύθισε στο πένθος ολόκληρη την πόλη, καθώς κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένας τόσο ζωντανός και δραστήριος άνθρωπος έφυγε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ήταν παρών μέχρι και το προηγούμενο βράδυ, γελούσε, συζητούσε, σχεδίαζε το επόμενο βήμα για τον Δήμο, για τη Λαμία που τόσο αγαπούσε.

Ήταν παντρεμένος με τη Γιώτα Κουμπάρου και είχαν αποκτήσει δύο παιδιά: την Παναγιώτα, 29 ετών και τον Χρήστο, 27 ετών. Το προσωνύμιο «Ιταλός», που τον συνόδευε από τα φοιτητικά του χρόνια, έγινε σήμα κατατεθέν για τους ανθρώπους του τόπου. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που τον ανέφεραν ως Κώστας ο “Ιταλός”. Και δεν χρειαζόταν ιδιαίτερες συστάσεις…

Η κηδεία του τελέστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 24 Ιουνίου στις 17:30 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Λαμίας, και η ταφή πραγματοποιήθηκε στο Καλαμάκι, το χωριό όπου γεννήθηκε και έμαθε να αγαπά τον άνθρωπο και τη γη.

Ο Κώστας Σταυρογιάννης φεύγει αδόκητα, πρόωρα, και αφήνει πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Η Λαμία τον αποχαιρετά με τιμή, σεβασμό και συγκίνηση.

Καλό σου ταξίδι φίλε Κώστα. Η Λαμία σου χρωστάει πολλά…

Τριήμερο πένθος στον Δήμο Λαμιέων

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λαμιέων συνήλθε, εκτάκτως, σήμερα, Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025, μετά την αναγγελία του αιφνίδιου και αδόκητου θανάτου του Αντιδημάρχου Κωνσταντίνου Σταυρογιάννη του Χρήστου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμιέων, αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδρου του αποφασίζει ομόφωνα:

1.    Εκφράζει τη βαθιά του οδύνη για την απώλεια ενός ανθρώπου που υπηρέτησε με συνέπεια, μαχητικότητα και εργατικότητα την τοπική αυτοδιοίκηση και τον Δήμο Λαμιέων.

2.    Απευθύνει τα θερμά και ειλικρινή συλλυπητήρια του Δημάρχου, του Δημοτικού Συμβουλίου και όλων των δημοτών προς τη σύζυγο, τα δύο του παιδιά και τους οικείους του.

3.    Κηρύσσει τριήμερο πένθος στο Δήμο Λαμιέων.

4.    Να παραστεί σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο στην εξόδιο ακολουθία, η οποία θα τελεστεί με δαπάνη του Δήμου.

5.    Να εκφωνηθεί επικήδειος λόγος από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου.

6.    Να κατατεθεί στεφάνι στη σορό του εκλιπόντος, εκ μέρους του Δήμου Λαμιέων.

7.    Να αναρτηθεί μεσίστια η σημαία στο Δημαρχείο τις ημέρες του πένθους.

8.    Να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στην επόμενη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

9.    Να δημοσιευθεί το παρόν ψήφισμα στον τοπικό Τύπο και να επιδοθεί αντίγραφό του στην οικογένεια του εκλιπόντος. 

Γιώργος Ποντίκας στον Lamia Polis 87.7: “Αποκαθιστούμε την τάξη και την ηρεμία στην Ανθήλη – έρχεται οργανωμένος οικισμός στην Καμηλόβρυση”

0

Στην κατεδάφιση οκτώ αυθαίρετων και επικίνδυνων παραπηγμάτων εντός της κοινότητας Ανθήλης προχώρησε σήμερα ο Δήμος Λαμιέων, όπως ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος Γιώργος Ποντίκας. Η παρέμβαση έγινε σε εφαρμογή οδηγιών του δημάρχου, μετά από πολύμηνες συνεννοήσεις και νομική προετοιμασία

Η παρέμβαση έγινε με συντονισμό των δημοτικών υπηρεσιών και παρουσία του ίδιου του αντιδημάρχου, του αρμόδιου αντιδημάρχου Πολεοδομίας κ. Σταυρογιάννη και του προέδρου της κοινότητας Ανθήλης.

«Κατεδαφίσαμε συνολικά 8 παραπήγματα τα οποία είχαμε ήδη ελέγξει και σφραγίσει τις προηγούμενες ημέρες. Υπήρχαν τα απαραίτητα πρωτόκολλα κατεδάφισης από την Περιφέρεια και τον Δήμο – όλα νόμιμα», διευκρίνισε.

Ο αντιδήμαρχος ξεκαθάρισε ότι οι επεμβάσεις έγιναν μόνο σε κτίσματα που ήταν κενά και χωρίς κατοίκους, σε συνέχεια της κοινωνικής προσέγγισης που είχε ακολουθηθεί και στο παρελθόν.

«Δεν υπήρχαν ιδιαίτερες αντιδράσεις, το κλίμα ήταν ειρηνικό. Ούτε καν αστυνομία χρειάστηκε να καλέσουμε», τόνισε.

Επόμενο βήμα: Μετεγκατάσταση στην Καμηλόβρυση

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Ποντίκας, στόχος του Δήμου είναι να προχωρήσει σε οργανωμένη μετεγκατάσταση Ρομά σε δημοτική έκταση στην Καμηλόβρυση.

«Το οικόπεδο στην Καμηλόβρυση έχει αγοραστεί από το 2012. Ολοκληρώνουμε τις μελέτες και ζητάμε χρηματοδότηση. Ο προϋπολογισμός για τις υποδομές είναι 1.750.000 ευρώ και για τον βιολογικό καθαρισμό και το δίκτυο ύδρευσης–αποχέτευσης άλλα 1.500.000 ευρώ.»

Μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, ο Δήμος σχεδιάζει προσωρινή μεταφορά οικίσκων από το Μηχανοστάσιο.

«Συζητάμε με τον Δήμαρχο και τον κ. Σταυρογιάννη να μεταφέρουμε κάποιους οικίσκους στο σημείο. Χρειάζονται μόνο κάποιες βάσεις πετού, τις οποίες θα καλύψει ο Δήμος με δικούς του πόρους.»

Στόχος: Βελτίωση των συνθηκών για όλους

Ο κ. Ποντίκας έκλεισε υπογραμμίζοντας το διπλό στόχο της δημοτικής αρχής:

«Αφενός να βελτιώσουμε τις συνθήκες διαβίωσης των Ρομά και αφετέρου να αποκαταστήσουμε την τάξη και την ηρεμία στην περιοχή της Ανθήλης. Ένας οικίσκος είναι σαφώς πιο ασφαλής και ανθρώπινος από ένα παράπηγμα που μπορεί να καταρρεύσει ανά πάσα στιγμή.»