Η σκοτεινή πλευρά της τεχνολογίας, σοκάρει κάθε φορά που έρχεται στα φώτα της δημοσιότητας μία από τις δραστηριότητες του Dark Web.
Υπάρχουν εικόνες γνωστών ηθοποιών και τραγουδιστών ως παιδιά, να μοιράζονται μεταξύ παιδόφιλων με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης που πολλές φορές μετατρέπει αυτές τις εικόνες και σε σεξουαλικές.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το Internet Watch Foundation, εικόνες θυμάτων παιδικής κακοποίησης, δημιουργούνται από ΑΙ.
Οι αναλυτές προειδοποιούν πως υπάρχει ένα νέο trend στους παιδόφιλους, όπου παίρνουν μία φωτογραφία γνωστών θυμάτων παιδικής κακοποίησης και έπειτα αναπαράγουν πολλές περισσότερες με διαφορετικά σεξουαλικά θέματα.
Το IWF τονίζει πως οι εικόνες είναι εξαιρετικά ρεαλιστικές και ένα ανεκπαίδευτο μάτι δεν μπορεί να τις ξεχωρίσει από τις πραγματικές. Από τις 11.108 AI εικόνες που ερεύνησε το IWF, οι 2.978 απεικόνιζαν πραγματικά θύματα παιδικής κακοποίησης, οι 1.372 απεικόνιζαν παιδιά 7-10 ετών και 143 απεικόνιζαν παιδιά ηλικίας 3-6 ετών.
Μία τεράστια έκπληξη είχε έτοιμη η Konami, κατά τη διάρκεια του show της Microsoft, αφού ήρθε στο φως της δημοσιότητας το πρώτο gameplay από το νέο game “Metal Gear Solid Δ Snake Eater”.
Στο Xbox Partner Preview Show, είδαμε δύο λεπτά από την εισαγωγή του παιχνιδιού!
Το παιχνίδι διαδραματίζεται το 1964, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, και ακολουθεί τον πράκτορα με την κωδική ονομασία Naked Snake, καθώς προσπαθεί να σώσει έναν Ρώσο επιστήμονα, να σαμποτάρει ένα πυρηνικό όπλο και να δολοφονήσει την πρώην μέντορά του.
Το Netflix φέρνει νέο περιεχόμενο από την 1η Νοεμβρίου, με νέες σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ και παιχνίδια να περιμένουν να τα επιλέξετε.
Συγκεκριμένα, μία θρυλική animated σειρά έρχεται στην πλατφόρμα και ο λόγος γίνεται για το “Batman: The Animated Seris”, το οποίο έρχεται αμέσως μετά την προσθήκη του Justice League.
Παράλληλα, το Νοέμβριο θα έρχεται την ευκαιρία να δείτε την τελευταία σεζόν του “The Crown”, ενώ μέσα στο μήνα έρχεται και το “Squid Game: The Challenge”, ένα τηλεπαιχνίδι όπου 456 άνθρωποι καλούνται να περάσουν γνωστές δοκιμασίες για να τα καταφέρουν να κερδίσουν το μεγαλύτερο έπαθλο στην ιστορία της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Σίγουρα δεν πρέπει να χάσετε και την επιστροφή του πασίγνωστου σκηνοθέτη, David Fincher, ο οποίος θα φέρει στο Netflix τη νέα ταινία του ονόματι “The Killer”. Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο γαλλικό graphic novel του Alexis Nolent aka Matz, σε διασκευή του Andrew Kevin Walker του “Fight Club”.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η ΠΑΕ Λαμία είχε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσει το ΔΑΚ Λαμίας “Αθ. Διάκος” την Παρασκευή 20/10 στον αγώνα με τον ΠΑΣ Γιάννινα, για την 8η αγωνιστική του πρωταθλήματος της Stoiximan Super League, εκπροσώπους του ΚΕΘΕΑ ΕΞΟΔΟΣ στηρίζοντας έτσι έμπρακτα το έργο τους.
Το Πολυδύναμο Κέντρο Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με έδρα τη Λαμία έχει βασικό στόχο την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και βραχείας παρέμβασης σε όλες τις επιμέρους ομάδες ατόμων με προβλήματα χρήσης ή εξάρτησης και τις οικογένειές τους, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Απευθύνεται σε εξαρτημένους από ναρκωτικά, περιστασιακούς χρήστες, χρήστες αλκοόλ, άτομα με διπλή διάγνωση, εξαρτημένους από τα τυχερά παιχνίδια και το διαδίκτυο κ.α.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιούνται δράσεις και εκδηλώσεις με στόχο την ενημέρωση του κοινού για το πολύπλευρο θέμα της τοξικοεξάρτησης. Για το λόγο αυτό βρέθηκαν με συνεργασία με την ΠΑΕ στο ΔΑΚ Λαμίας με σκοπό την ενημέρωση και τη διανομή έντυπου υλικού στους φιλάθλους με κύριο σύνθημα:
ΝΑΙ στη ζωή. ΝΑΙ στον αθλητισμό. ΌΧΙ στις εξαρτήσεις
Μια τραγική είδηση έγινε γνωστή τις πρωινές ώρες της Τετάρτης στην περιοχή του Νέου Κρικελλου βυθίζοντας στον θρήνο την τοπική κοινωνία αλλά και την Λαμια.
Η Ιωάννα Χαντζή, 43χρονη μητέρα δύο αγοριών, πρώτης γυμνασιου και πεμπτης δημοτικού, έχασε την ζωή της όταν έπεσε από ύψος στο κενο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στον από κάτω όροφο (από τον 4ο) από τον οποίο βρέθηκε στο κενό, εντοπίστηκε ένα χαλί το οποίο δεν αποκλείεται να προσπαθησε να τιναξει χάνοντας πιθανά την ισορροπία.
Η Ιωάννα η οποία διέμενε για περίπου 2 δεκαετίες στην περιοχή της Καλαμάτας ήταν παντρεμένη μητέρα δύο παιδιών, τοπογράφος μηχανικός και εργαζόταν μέχρι και πριν 2 χρόνια στον δήμο Καλαμάτας πάνω στο αντικείμενο της και πιο συγκεκριμένα στην πολεοδομία.
Ήταν πολύ αγαπητή στην περιοχή και άπαντες είχαν να πουν για εκείνη τα καλύτερα. Το τραγικό νέο βύθισε στο θρήνο και τη Μεσσηνία όπου έζησε για πάρα πολλά χρόνια και έχτισε δυνατούς δεσμούς και φιλιες.
Συγκλονιστικό το μήνυμα του αδελφού της Νώντα Χαντζή στα social media.
“Αγάπη μου, ζωγραφιά μου,αστέρι μου, γλυκιά μου αδερφούλα …….ΓΙΑΤΊ τόσο νωρίς;;” αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η κηδεία της θα τελεστεί την Πέμπτη (26/10), στις 16.00 στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Νέο Κρίκελλο από όπου και καταγόταν.
Θερμα συλληπητηρια στους οικείους της από την ηλεκτρονική μας εφημερίδα.
Υπεγράφη η σύμβαση για το έργο στη Νεράιδα Στυλίδας
Υπεγράφη σήμερα Τετάρτη 25/10/2023 παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, η σύμβαση του έργου «Σύνδεση οικισμού Νεράιδας Στυλίδας μέσω της νέας κάθετης οδού», προϋπολογισμού 1,1 εκ. ευρώ, μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και του αναδόχου, ο οποίος προέκυψε από τη δημοπράτηση.
Πρόκειται για κατασκευή νέας, ασφαλτοστρωμένης οδού, πλάτους 5,5 μέτρων και μήκους 550 μέτρων, η οποία ξεκινά συνδεόμενη ισόπεδα στην υφιστάμενη οδό προς Στυλίδα, στα δεξιά του αυτοκινητόδρομου, διέρχεται από το υπάρχον οδικό δίκτυο και, οδεύοντας παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο, καταλήγει, συνδεόμενη ισόπεδα, στην υφιστάμενη οδό προς Νεράιδα, στα αριστερά του αυτοκινητόδρομου.
«Η Κυβέρνηση, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα, προχωρά στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και της καθημερινότητας των πολιτών», δήλωσε σχετικά ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Συνεχίζοντας τις εκπλήξεις για την επέτειο των 70 χρόνων του Μικρού Ήρωα, οι εκδόσεις Μικρός Ήρως παρουσιάζουν δύο νέους τόμους για τους παλιούς αλλά και τους καινούργιους φίλους του λαϊκού αναγνώσματος! Δεκαοχτώ Έλληνες καλλιτέχνες δημιουργούν τις δικές τους μικρές αυτοτελείς ιστορίες, χαρίζοντας εντυπωσιακές δημιουργίες που ποικίλουν σεναριακά, ως φόρο τιμής για τα 70 χρόνια.
Το πρώτο επετειακό άλμπουμ περιλαμβάνει 8 νέες ιστορίες και θα κυκλοφορήσει στις 26 Οκτωβρίου. Σε αυτό συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Δημήτρης Κάσδαγλης (Εξώφυλλο)
Γιώργος Βλάχος (Σενάριο) και Κώστας Φραγιαδάκης (Σχέδιο)
Βασίλης Γκογκτζιλάς (Σενάριο και Σχέδιο)
Μάνος Λαγουβάρδος (Σενάριο και Σχέδιο)
Γιώργος Μελισσαρόπουλος (Σενάριο και Σχέδιο)
Δήμητρα Νικολαΐδη (Σενάριο και Σχέδιο)
Αγγελική Σαλαμαλίκη (Σενάριο και Σχέδιο)
Κωνσταντίνος Σκλαβενίτης (Σενάριο και Σχέδιο)
Γαβριήλ Τομπαλίδης (Σενάριο και Σχέδιο)
«Τον Μάρτιο του 2016 ξεκίνησε μια νέα εποχή για τον Μικρό Ήρωα μέσα από τη φαντασία του Γιώργου Βλάχου και το πενάκι του Κώστα Φραγκιαδάκη! Από τότε γράφτηκαν συνολικά έντεκα νέες ιστορίες, οι δύο από τις οποίες μάλιστα ήταν σε μορφή κόμικς (Το Αεροδρόμιο Φάντασμα, Παιδί-Φάντασμα είσαι Προδότης), ξαναφέρνοντας στο προσκήνιο το θρυλικό ανάγνωσμα!
Για τα 70 Χρόνια του Μικρού Ήρωα (1953-2023), γίναμε πιο τολμηροί και ετοιμάσαμε κάτι πιο συλλογικό και ελεύθερο σε λογική, ορμώμενοι από την έκθεση που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο με τη συμμετοχή 45 Ελλήνων καλλιτεχνών!
Πρόκειται για δύο επετειακά άλμπουμ. Στις σελίδες τους θα φιλοξενηθούν οι ιστορίες κόμικς δεκαοχτώ Ελλήνων δημιουργών, ως tribute για τα 70 χρόνια του αναγνώσματος!
Στα δύο αυτά άλμπουμ, θα δείτε πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις. Οι περισσότερες από αυτές τις νέες ιστορίες διαδραματίζονται στην περίοδο της Κατοχής ή πριν από αυτή, άλλες στο παρόν —δίνοντας επιτέλους απάντηση στο δημοφιλές ερώτημα του Λουκιανού Κηλαηδόνη, που αποτελεί και τον ύμνο του αναγνώσματος, για το «πού να βρίσκεται τώρα ο μικρός μας ήρωας, Γιώργος Θαλάσσης»— και κάποια στο μακρινό μέλλον! Ανεξαρτήτως πάντως χρόνου, ο πυρήνας παραμένει πάντοτε ο ίδιος: η αντίσταση απέναντι στην καταπίεση, στον κατακτητή, στον ολοκληρωτισμό!»
Ο πρώτος τόμος κυκλοφορεί στις 26 Οκτωβρίου. Περισσότερες πληροφορίες:
Επιπλέον, ο Μικρός Ήρως μας, στα πλαίσια της 70ης επετείου του, επέστρεψε και σε μορφή ηχητικού βιβλίου με αφηγητή τον σπουδαίο ηθοποιό Ερρίκο Λίτση. Το πρώτο audiobook που είναι διαθέσιμο στην πλατφόρμα της bookvoice περιλαμβάνει τα τεύχη #1-4 του Μικρού Ήρωα.
Τις δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών, που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από την αρχή της νέας διακυβέρνησης, με στόχο την αναβάθμιση και ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών, καθώς επίσης και της συνδεσιμότητας στην ευρύτερη περιοχή, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην 27η ετήσια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης του Economist, με την ελληνική Κυβέρνηση με τίτλο: «Η μεγάλη μετάβαση: Γεωπολιτική – Περιβάλλον – Τεχνολογία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε διεξοδικά τις δέσμες πολιτικών ως εξής:
1. Η υλοποίηση δημοσίων έργων. Εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές. Ανάμεσα τους και μεγάλα εμβληματικά έργα.
2. Η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων.
3. Ο έλεγχος και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής, όπως οι γέφυρες, που αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας. Σήμερα, μάλιστα, εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση για την έγκριση του Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, καθώς και για τη συγκρότηση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών.
4. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, παρά τις νέες δυσκολίες που προέκυψαν από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.
5. Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.
6. Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές. Τα νέα έργα υποδομής πρέπει να διασφαλιστεί ότι είναι ανθεκτικά στο κλίμα, συνάδουν με τους περιβαλλοντικούς στόχους, και διασφαλίζουν συνέχεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις, οφειλόμενες σε φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές.
7. Η άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας. Στην κατεύθυνση αυτή υπήρξαν άμεσες κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων.
Στο τέλος της τοποθέτησής του ο κ. Σταϊκούρας τόνισε: «έχουμε την ισχυρή βούληση να τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε σε τέσσερα χρόνια, να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως ‘‘παίκτης’’ θετικής μνημόνευσης».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:
Η θεματική του σημερινού Συνεδρίου ενσωματώνει τρεις από τις βασικές έννοιες και προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: αυτής της αναβάθμισης των υποδομών, της ενίσχυσης της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών και της συνδεσιμότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Η επίτευξη αυτών εδράζεται σε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικές.
1η Δέσμη Πολιτικών: Η υλοποίηση δημοσίων έργων.
Βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές. Ανάμεσα σε αυτά και τα μεγάλα, εμβληματικά έργα.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024.
Σημαντικό τμήμα του Ε65, μέχρι την Καλαμπάκα, παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά, σε ποσοστό ολοκλήρωσης 25% του έργου μέχρι σήμερα.
Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, εφέτος.
Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) ξεκινά τον επόμενο μήνα.
Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακκαβιά επαναδημοπρατήθηκε.
Όπως και τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.
Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα και η παράκαμψη της Χαλκίδας ξεκινούν να κατασκευάζονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με πρόδρομες εργασίες να υλοποιούνται σε κάποια τεχνικά έργα.
2η Δέσμη Πολιτικών: Η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων, διότι τα άλλα ανήκουν στις περιφέρειες. Σήμερα, βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες, ύψους 28,9 εκατ. ευρώ, για 11 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα. Υλοποιούνται άλλα 10, συνολικού ύψους 344 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου. Επίσης 4 έργα, ύψους 197 εκατ. ευρώ, είναι υπό ανάθεση. Όπως υπό ανάθεση είναι και 2 έργα ΣΔΙΤ, ύψους 497 εκατ. ευρώ.
Στα ανωτέρω, προστίθενται 49 μεγάλα αρδευτικά έργα που έρχονται στην ευθύνη υλοποίησης του Υπουργείου από το Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προϋπολογισμού 642 εκατ. ευρώ, και τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης.
3η Δέσμη Πολιτικών: Ο έλεγχος και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής. Για παράδειγμα, οι γέφυρες αποτελούν σημαντικό μέρος του δομικού πλούτου της χώρας μας.
Σήμερα προχωράμε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης για την έγκριση του Κανονισμού Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, καθώς και για τη συγκρότηση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών.
Με τον τρόπο αυτό καθορίζονται οι υποχρεώσεις των φορέων λειτουργίας και συντήρησης των γεφυρών και προσδιορίζεται η ακριβής μεθοδολογία για την καταγραφή και παρακολούθηση της κατάστασης και της συντήρησης όλων των γεφυρών της χώρας, με μήκος μεγαλύτερο των 6 μέτρων.
Μέσω της ψηφιακής αυτής εφαρμογής θα γίνεται η πλήρης καταγραφή και αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών για τη συντήρηση και λειτουργία των γεφυρών από τους αρμόδιους κατά περίπτωση φορείς λειτουργίας και συντήρησης, καθώς και η συστηματική παρακολούθηση από τη Διοικητική Αρχή Γεφυρών της εφαρμογής του Κανονισμού.
4η Δέσμη Πολιτικών: Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, παρά τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν.
Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ.
Στην ίδια κατεύθυνση, με διοικητική πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποσύρεται η προσφυγή που είχε κατατεθεί, τον Φεβρουάριο του 2023, κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και διευκολύνεται η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο.
Επιβεβαιώνεται, έτσι, η ορθή προσαρμογή της συμβατικής σχέσης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΣΕ στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, με πλήρη συμμόρφωση στα θεσμικά μέτρα χρηματοδότησης που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το ενωσιακό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Επίσης, συστήσαμε και συγκροτήσαμε, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Επιτροπή αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς (stakeholders), για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα στην πατρίδα μας.
Τέλος, ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση του δικτύου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες – από τον Daniel – περιοχές.
5η Δέσμη Πολιτικών: Η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.
Σε αυτή την κατεύθυνση προωθείται ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας της ΑΠΑ και ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, ενισχύθηκε η στελέχωση της ΥΠΑ και της ΑΠΑ, ορίσθηκαν Υπεύθυνος Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας και Υπόλογοι Διευθυντές ανά θεματικό τομέα στην ΥΠΑ, καλύπτονται κενά ανθρώπινου δυναμικού μέσω μετακινούμενου προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια αρμοδιότητας της ΥΠΑ, δρομολογείται η σύσταση του ΝΠΔΔ για την ΥΠΑ, αξιοποιούνται πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – ύψους 107 εκατ. ευρώ – για την αναβάθμιση αεροδρομιακών υποδομών.
6η Δέσμη Πολιτικών: Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές.
Θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα νέα έργα υποδομής είναι ανθεκτικά στο κλίμα, συνάδουν με τους περιβαλλοντικούς στόχους, και διασφαλίζουν συνέχεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις, οφειλόμενες σε φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές.
Πρόκειται – άλλωστε – για πρόνοιες που ενσωματώνονται στον υπό αναθεώρηση κανονισμό για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), όπου ο σιδηρόδρομος κατέχει δεσπόζουσα θέση.
Υπενθυμίζεται ότι η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υποδομές μεταφορών έχει ως στόχο να διευκολύνει τις μεταφορές εντός της Ευρώπης και να μειώσει τις περιφερειακές, οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες, μέσα από την ανάπτυξη διασυνδεδεμένων υποδομών αεροπορικών, οδικών, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών.
Αυτό αποτελεί τη βάση της πολιτικής για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Στις 14 Δεκεμβρίου 2021, η Επιτροπή υπέβαλε την πρόταση Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την αναθεώρηση των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Η πρόταση εδράζεται σε ένα πλαίσιο δέσμης τεσσάρων πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και στη στήριξη της μετάβασης σε καθαρότερη, πιο πράσινη και εξυπνότερη κινητικότητα.
Ο Κανονισμός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 1ο εξάμηνο του 2024.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η οικοδόμηση ενός αξιόπιστου, απρόσκοπτου και υψηλής ποιότητας δικτύου μεταφορών, που θα διασφαλίζει βιώσιμη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050.
Το αναθεωρημένο δίκτυο μεταφορών θα συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και θα προάγει την αποδοτικότητα, τη διατροπικότητα, τη διαλειτουργικότητα και την ανθεκτικότητα των υποδομών μεταφορών.
Σε επίπεδο Διαδρόμων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του δικτύου μεταφορών, η βασική αλλαγή για την Ελλάδα είναι η κατάργηση του Orient – East Med Corridor (OEM), ο οποίος με τον Κανονισμό του 2013 αποτελεί τον μοναδικό διάδρομο που συνδέει τη χώρα με την Κεντρική Ευρώπη, και η είσοδος δύο νέων, με διαφορετική αρχιτεκτονική από αυτή του ΟΕΜ.
Πρόκειται για:
· Τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών Δυτικών Βαλκανίων – Ανατολικής Μεσογείου, που αναβιώνει τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο 10, και συνδέει την Ελλάδα με Αυστρία, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Βόρεια Μακεδονία.
· Και τον Ευρωπαϊκό Διάδρομο Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, μετεξέλιξη του υφιστάμενου Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Πολωνία, κ.λπ..
Στη δίνη των γεωπολιτικών εξελίξεων, εν λόγω διάδρομος επεκτάθηκε προς Ουκρανία (Οδησσό) και τη Δημοκρατία της Μολδαβίας.
Η προστιθέμενη αξία της οικοδόμησης ενός δικτύου, με κοινά τεχνικά πρότυπα, στη βάση της οικονομικής στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Ελλάδα, με την τρέχουσα αναθεώρηση ενισχύεται από τους εξής παράγοντες και πρωτοβουλίες:
· 1ον. Την περαιτέρω προώθηση της συνδεσιμότητας και τον συντονισμό δυνάμεων για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτός συνήθους βεληνεκούς, όπως αυτές της Βαλτικής, καθώς και με τρίτες χώρες.
Τίθεται η βάση για συντομότερες διαδρομές μέσω των Δυτικών Βαλκανίων, αναβιώνει η σύνδεση με τη Βόρεια Μακεδονία, και διαμορφώνεται συνέχεια δικτύων προς Αλβανία.
· 2ον. Την προώθηση της κάθετης δικτύωσης της χώρας και την τριμερή συνεργασία με Βουλγαρία και Ρουμανία, ώστε τα δίκτυά τους να αναπτυχθούν και να τροφοδοτήσουν το ελληνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας. Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη συνδέονται με Βάρνα, Ρούσσε, Μπουργκάς, Κωστάντζα.
· 3ον. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποκτά στρατηγικό ρόλο για τις μεταφορές, την ενέργεια και την ασφάλεια και σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, και εντάσσεται στο εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
· 4ον. Η χώρα καθίσταται συνομιλητής στην αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών για την εξαγωγή Ουκρανικών σιτηρών, μετά την κατάρρευση της συμφωνίας του Βοσπόρου.
Με τις υφιστάμενες δυνατότητες δικτύων και λιμανιών, ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, διαμορφώνεται η βραχυπρόθεσμη προοπτική νέας Λωρίδας Αλληλεγγύης, με τη συμμετοχή της Ελλάδας.
Σταδιακά και μεσομακροπρόθεσμα, με τις κατάλληλες επενδύσεις, δύναται αυτή να εδραιωθεί ως εμπορευματική διαδρομή.
7η Δέσμη Πολιτικών: Η άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας.
Απαιτούνται πόροι και χρόνος. Και στα δύο ζητήματα, υπήρξαν άμεσες κυβερνητικές πρωτοβουλίες.
Ως προς τους πόρους, με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θα συμπεριληφθούν έργα υποδομών, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, πάνω από 185 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Προχωρήσαμε, ήδη, στην έκδοση πρόσκλησης χρηματοδότησης για την υποβολή πρότασης στο Υπουργείο με στόχο την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, προκειμένου ο ΟΣΕ να χρηματοδοτήσει έργα ύψους 14 εκατ. ευρώ.
Ως προς τον χρόνο, με Διάταξη Νόμου ανατίθεται στο Υπουργείο ο σχεδιασμός και η άμεση εκτέλεση επειγόντων έργων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές που δεν ανήκουν σήμερα στην αρμοδιότητα του Υπουργείου.
Ήδη υπήρξαν οι πρώτες σχετικές αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Αυτές είναι κάποιες από τις πολιτικές πρωτοβουλίες που ήδη αναλάβαμε στην αρχή της νέας διακυβέρνησης.
Όλα τα παραπάνω έχουμε την ισχυρή βούληση να τα τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε σε τέσσερα χρόνια, να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως «παίκτης» θετικής μνημόνευσης.
Οι απόπειρες αρπαγής παιδιών στην Εύβοια έχουν σημάνει συναγερμό στους κατοίκους της κεντρικής Εύβοιας, εγείροντας φόβο και ανησυχία. δύο περιστατικά έχουν σημειωθεί στο Μαντούδι και ένα τρίτο στο χωριό Τριάδα του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού & Νηπιαγωγείων Διρφύων εκφράζει την αγωνία και τον φόβο των γονέων ζητώντας την βοήθεια και την συνεργασία όλων για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.
Η πρόεδρος Φωτεινή Μακρή ζήτησε περισσότερους εντατικούς ελέγχους από την αστυνομία καθώς πρόκειται για περιοχές στις οποίες δεν υπάρχει αστυνομική δύναμη. “Οι μαθητές έχουν ξεκινήσει ήδη να νιώθουν ανασφάλεια βγάζοντας άρνηση να μετακινηθούν χωρίς τη προστασία ενήλικα”, υπογράμμισε.
Δείτε το video:
Υπάρχει έντονη ανησυχία καθώς τα περιστατικά σημειώνονται ώρες κίνησης των πολιτών αλλά και μέσα σε αστικό ιστό δηλώνει ο Δήμαρχος Μαντουδίου, Λίμνης Αγίας Άννας Γιώργος Τσαπουρνιώτης. Ζήτησε την συνδρομή όλων παροτρύνοντας τους γονείς να μιλούν στα παιδιά τους και όπως είπε ήδη στις αστυνομικές αρχές υπάρχει υλικό το οποίο εξετάζεται.