Σας ενημερώνουμε ότι αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Στυλίδας για τις ημέρες Τρίτη 26 και Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023 λόγω των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να προκαλέσει το σύστημα κακοκαιρίας Elias και στην περιοχή μας τις επόμενες ώρες.
Τα μαθήματα θα διεξαχθούν με τηλεκπαίδευση σύμφωνα με τις οδηγίες των οικείων σχολικών μονάδων.
Κλειστός θα παραμείνει και ο Δημοτικός Παιδικός Σταθμός Στυλίδας.
Κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου και την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου μετά από ανακοίνωση που βγήκε το βράδυ της Δευτέρας 25/09 λόγω πιθανών έντονων καιρικών φαινομένων.
Διαβάστε σχετικά
Λόγω πιθανότητας προκλήσεως έντονων καιρικών φαινομένων και της εκ τούτου αδυναμίας μετακινήσεως μαθητών και εκπαιδευτικών, μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας, με απόφαση Δημάρχου, την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου και την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου, δεν Θα λειτουργήσουν οι εκπαιδευτικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί και ΚΔΑΠ αρμοδιότητας Δήμου Λαμιέων.
Κλειστά τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Δομοκό, μέχρι και την Τετάρτη, για προληπτικούς λόγους εν όψει της κακοκαιρίας.
Κλειστά Τρίτη και Τετάρτη τα σχολεία και στον Δήμο Μακρακώμης. Τα μαθήματα θα γίνουν κανονικά με τηλεκπαίδευση.
Η Πολιτική Προστασία, έχει ζητήσει από όλους τους Δημάρχους να αποφασίσουν εάν θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι και την Τετάρτη, που θα είναι οι δυσκολότερες ημέρες για την Φθιώτιδα.
Την ανάγκη προσαρμογής των δημόσιων πολιτικών στις δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ομιλία του, σήμερα, στο 1ο Συνέδριο «Energy Save», στο πλαίσιο της έκθεσης «Αυτοκίνηση – Electromobility 2023». Αναλύοντας τους πυλώνες μίας ολιστικής αντιμετώπισης των προκλήσεων, ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, μεταξύ άλλων, στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι είναι αναγκαίο να ληφθούν αποφάσεις, σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, με σκοπό να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, ώστε να επιβραδυνθεί η εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής και ταυτόχρονα, να επαναξιολογηθείη ανθεκτικότητα των υποδομών μας, προκειμένου να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι όταν συμβαίνουν ακραία καιρικά φαινόμενα.
«Κρίσιμη παράμετρος είναι η ταχύτητα, γιατί το πρόβλημα υφίσταται», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας το πλαίσιο δράσεων της Κυβέρνησης που αποσκοπεί στην υλοποίηση της κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα, ώστε να διαμορφωθεί ένα λιγότερο ρυπογόνο σύστημα μεταφορών, το οποίο, ταυτόχρονα, θα είναι περισσότερο ασφαλές, ανταγωνιστικό, ευφυές, οικονομικά προσιτό και προσβάσιμο για όλους.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε τους τρεις πυλώνες στους οποίους αναπτύσσονται οι σχετικές δράσεις και αφορούν: στις βιώσιμες μεταφορές, με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την επένδυση στα μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς, στην εισαγωγή ευφυών συστημάτων μεταφορών που προάγουν την έξυπνη κινητικότητα και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και το κόστος των μετακινήσεων, καθώς και στην ανθεκτικότητα των υποδομών, οι οποίες αφορούν στις υπηρεσίες μεταφορών.
Ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότιτο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σταθερό προσανατολισμό στον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών και στην «πράσινη» μετάβαση, με βασικά κριτήρια την οικονομική αποτελεσματικότητα, την κοινωνική ανταποδοτικότητα και την περιβαλλοντική ευαισθησία.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
«Το Συνέδριο «Energy Save», με αντικείμενο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη προσαρμογής των δημόσιων πολιτικών στις δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, οι οποίες, όπως αποδείχτηκε πολύ πρόσφατα, με επώδυνο τρόπο και στη χώρα μας, είναι πλέον παρούσες.
Βρισκόμαστε, λοιπόν, αντιμέτωποι με μία νέα κατάσταση, η οποία, όπως καταδεικνύει η ίδια η πραγματικότητα και προβλέπουν οι επιστήμονες και οι εκθέσεις διεθνών οργανισμών, αφορά στην όλο και συχνότερη εκδήλωση και εναλλαγή έντονων καιρικών φαινομένων.
Δικό μας χρέος είναι να απαντήσουμε σε αυτή τη νέα πρόκληση με δύο τρόπους:
Πρώτον, να λάβουμε αποφάσεις, σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, με τις οποίες να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων, ώστε να επιβραδύνουμε την εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής (mitigation). Δεύτερον, να επαναξιολογήσουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών μας, προκειμένου να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι όταν συμβαίνουν πλημμύρες, πυρκαγιές και καύσωνες (adaptation).
Κρίσιμη παράμετρος είναι η ταχύτητα. Γιατί, εκ των πραγμάτων, το πρόβλημα ήδη υφίσταται. Οφείλουμε, συνεπώς, να δράσουμε άμεσα και να προνοήσουμε, σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο. Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται περίπου για το ¼ των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από την Πράσινη Συμφωνία έχει τεθεί ως στόχος, η μείωση των εκπομπών κατά 90% έως το 2050.
Στόχος φιλόδοξος, αλλά αν αναλάβουμε τις δράσεις που προβλέπει η κοινή μας στρατηγική για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα, θα διαμορφώσουμε ένα λιγότερο ρυπογόνο σύστημα μεταφορών, το οποίο, ταυτόχρονα, θα είναι περισσότερο ασφαλές, ανταγωνιστικό, ευφυές, οικονομικά προσιτό και προσβάσιμο για όλους.
Ενδεικτικά, στους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπεται ότι όλοι οι τρόποι μεταφοράς πρέπει να καταστούν πιο βιώσιμοι, με ευρέως διαθέσιμες πράσινες εναλλακτικές λύσεις και κατάλληλα κίνητρα για την προώθηση της μετάβασης.
Συγκεκριμένα ορόσημα έχουν τεθεί στην πορεία του ευρωπαϊκού συστήματος. Έως το 2030, τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ έως το 2050, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά, τα λεωφορεία καθώς και τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Επίσης, έως το 2030, η σιδηροδρομική κυκλοφορία υψηλής ταχύτητας χρειάζεται να διπλασιαστεί σε όλη την Ευρώπη, ενώ, έως το 2035, μεγάλα αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στην αγορά.
Τέλος, έως το 2030, τα προγραμματισμένα ταξίδια με μέσα μαζικής μεταφοράς κάτω των 500 χιλιομέτρων θα πρέπει να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και θαλάσσια σκάφη μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στην αγορά, ενώ, έως το 2050, θα πρέπει να έχει κατασκευαστεί ένα πλήρως λειτουργικό, πολυτροπικό διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, για βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές με συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας.
Ειδικότερα, για να καταστούν βιώσιμες οι μεταφορές απαιτείται, μεταξύ άλλων, η ενίσχυση της υιοθέτησης οχημάτων, αεροπλάνων μηδενικών εκπομπών, ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, ταυτόχρονα με τη δημιουργία συναφών υποδομών, όπως η εγκατάσταση 3 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης, έως το 2030, πανευρωπαϊκά.
Σε αυτό το πεδίο έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα στην Ελλάδα, όπου καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Συγκριμένα, το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 3.500, με στόχο να αναπτυχθούν 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2030.
Ταυτόχρονα, το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων κυμαίνεται πλέον στο 10%, από 0,4% το 2019, ως αποτέλεσμα και της πολιτικής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η οποία και θα συνεχιστεί.
Ήδη αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ενώ, ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το β’ κύκλο, και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις. Μάλιστα, σχεδόν 3 στις 4 αιτήσεις αφορούν δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρά αυτοκίνητα και ποδήλατα, στοιχείο που αποτυπώνει και τη στροφή της αγοράς προς τη μικρο-κινητικότητα.
Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πεδίο ευθύνης του, πρωτοστατεί στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με επενδύσεις στην ανάπτυξη «πράσινων» μέσων σταθερής τροχιάς, κατασκευάζοντας εμβληματικά έργα – όπως είναι το Μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και άλλων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενισχύοντας και εκσυγχρονίζοντας το στόλο των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η κυκλοφορία των πρώτων 250 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων προβλέπεται την άνοιξη του 2024, και αναμένεται θα δώσει το έναυσμα της μετάβασης σε ένα αστικό σύστημα μεταφορών λιγότερο ρυπογόνο, αλλά και περισσότερο φιλικό προς τους χρήστες. Στην ίδια κατεύθυνση, υλοποιείται η ψηφιοποίηση του συνόλου των διαδικασιών στις υπηρεσίες μεταφορών, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση ευφυών τεχνολογικών συστημάτων, που προάγουν την έξυπνη κινητικότητα, η οποία αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα της στρατηγικής μας για βιώσιμες μεταφορές. Τα άμεσα οφέλη των καινοτόμων εφαρμογών είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, η εξοικονόμηση διοικητικού κόστους, αλλά και η μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης, καθώς η εισαγωγή των ευφυών συστημάτων μεταφορών και των ηλεκτρονικών διαδικασιών συνεπάγεται χιλιάδες λιγότερες μετακινήσεις φυσικών προσώπων και οχημάτων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τις θετικές συνέπειες των σύγχρονων τεχνολογιών στις μεταφορές συνιστά η αστική εφοδιαστική αλυσίδα, όπου πολλές επιχειρήσεις διεκπεραιώνουν πλήθος παραγγελιών, γρήγορα και αποτελεσματικά, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους. Σε αυτό το σημείο, επιτρέψτε μου μια παρένθεση: ειδικά για το κυκλοφοριακό, αλλά και συνολικά για το ζήτημα της ορθολογικής διαχείρισης των πόρων στο αστικό περιβάλλον, δρομολογούμε τη σύσταση μητροπολιτικών φορέων σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Τρίτος πυλώνας είναι η ανθεκτικότητα των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές. Στην ευρωπαϊκή δέσμευση για την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) έως το 2030, ο σιδηρόδρομος κατέχει δεσπόζουσα θέση. Δυστυχώς, οι ζημιές που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία είναι εκτεταμένες. Είμαστε αποφασισμένοι, και έχουμε βρει τους πόρους, ώστε να αποκαταστήσουμε, το συντομότερο δυνατόν, την εύρυθμη λειτουργία του.
Παράλληλα, ενεργούμε στην κατεύθυνση συμμετοχής της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι αυτός που συνδέει «Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινο Πόντο – Αιγαίο Πέλαγος», προωθούμε το έργο της ανάπτυξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε», και συμμετέχουμε στις συζητήσεις για τη συμμετοχή της χώρας μας στις εναλλακτικές οδούς εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών.
Συνοψίζοντας, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών, συνέπεια της κλιματικής αλλαγής και της πράσινης μετάβασης, απαιτούν την υιοθέτηση και υλοποίηση μιας συνεκτικής πολιτικής, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, για δύο θεμελιώδεις λόγους:
Πρώτον, γιατί η επένδυση στις βιώσιμες μορφές κινητικότητας πρέπει να προστατευθεί και δεύτερον, γιατί η προσπάθεια της αποκατάστασης των επιπτώσεων από τις φυσικές καταστροφές θα μένει ατελέσφορη αν δεν εκτιμήσουμε σωστά τον συντελεστή της ανθεκτικότητας των υποδομών μας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σταθερό προσανατολισμό στον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών, με βασικά κριτήρια την οικονομική αποτελεσματικότητα, την κοινωνική ανταποδοτικότητα και την περιβαλλοντική ευαισθησία.
Εργαζόμαστε, με συνέπεια και αποφασιστικότητα, για βιώσιμες, έξυπνες και ανθεκτικές υποδομές και μεταφορές. Και είμαστε ρεαλιστικά αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε.»
“Η εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη είναι ένα μήνυμα προς όλους ότι χρειάζεται να γίνουν αλλαγές και να υπάρχει διεύρυνση στο κόμμα, κάτι που είναι ο πρώτος στόχος”, επεσήμανε ο Βουλευτής Γιάννης Σαρακιώτης.
Όπως τόνισε μιλώντας στον Lamia Polis 87,7, δεν φοβάται την διάσπαση, εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι θα επικρατήσει η ενότητα και όλοι μαζί θα πορευτούν για την επόμενη μέρα.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από το αναλυτικό δελτίο ειδήσεων του Lamia Polis 87,7:
Συναγερμός έχει σημάνει για την κακοκαιρία που ξεκίνησε από την Θεσσαλία.
Σε ετοιμότητα και η Στερεά, καθώς αναμένονται έντονες βροχοπτώσεις την Τρίτη και την Τετάρτη.
Σύμφωνα με την προϊσταμένη της ΕΜΥ, Αντωνία Τασσοπούλου, η Τρίτη θα είναι η πιο δύσκολη μέρα για την Λαμία, που θα “πέσει πολύ νερό”.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από τον Lamia Polis 87,7:
Ο προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας, Πολύζος Ζώης, δήλωσε πως έχουν σταλεί μηχανήματα σε πληγείσες περιοχές, ενώ έχει ζητηθεί από τους Δημάρχους να έχουν σε ετοιμότητα μηχανήματα και προσωπικό. Έκανε μάλιστα έκκληση να αποφύγουν οι πολίτες τις άσκοπες μετακινήσεις.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από τον Lamia Polis 87,7:
Το πρώτο trailer για το πραγματικό Squid Game είναι γεγονός και σύμφωνα με τις πληροφορίες, πάνω από 456 άνθρωποι διεδικούν πλέον πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια, δηλώνοντας συμμετοχή σε ένα real life game, με πηγή έμπνευσης την σειρά “φαινόμενο” του Netflix.
Οι παίκτες καλούνται να διαγωνιστούν σε διάφορα παιχνίδια και δοκιμασίες, με το μεγάλο έπαθλο να είναι 4.56 εκατομμύρια δολάρια.
To Netflix έχει αναφέρει ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο εφάπαξ χρηματικό έπαθλο στην ιστορία της τηλεόρασης.
Το Χ αποφάσισε να καταργήσει μία πολύ διάσημη λειτουργία από την εποχή που υπήρχε ακόμη το twitter και είχαν αγαπήσει ακόμη και οι χρήστες του στην Ελλάδα.
Ήρθε λοιπόν η ώρα να πείτε αντίο στα “Circles” ή αλλιώς “κύκλοι”, αφού στη μετά Elon Musk εποχή δεν συνεχίζουν να υπάρχουν και καταργούνται οριστικά.
Αν δεν το γνωρίζατε μέχρι σήμερα, τα “Circles” ήταν μία “Close Friends” λειτουργία, που επέτρεπε στους χρήστες να μοιράζονται tweets μόνο με συγκεκριμένα άτομα που επέλεγαν οι ίδιοι στους “κύκλους” που δημιουργούσαν.
Τώρα λοιπόν, αυτή η δυνατότητα καταργείται από τον Elon Musk, αφού με την εναλλαγή στο “Χ”, θέλει να αλλάξει ακόμη περισσότερο τη φιλοσοφία του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του X, τα Circles θα αφαιρεθούν οριστικά στις 31 Οκτωβρίου.
Η ανακοίνωση του Χ:
Το X καταργεί τα Circles από τις 31 Οκτωβρίου 2023. Μετά από αυτή την ημερομηνία, δεν θα μπορείτε να δημιουργείτε νέες αναρτήσεις που θα περιορίζονται μόνο στον κύκλο σας, ούτε θα μπορείτε να προσθέτετε άτομα στον κύκλο σας. Θα μπορείτε, ωστόσο, να αφαιρείτε άτομα από τον Κύκλο σας, κάνοντάς τους unfollow.
Την πρώτη της νίκη στο πρωτάθλημα της Stoixima Futsal Super League πανηγύρισε η ΑΕΛ, επικρατώντας με ανατροπή 6-3 του ΠΑΣ Λαμία στο Κλειστό του Αγίου Θωμά. Θυμίζουμε ότι η ομάδα της Φθιώτιδας έκανε εκπληκτική εκκίνηση, νικώντας 10-1 τον Πήγασο Αγίας Παρασκευής.
Μετά την ήττα στην πρεμιέρα από την σαφώς δυνατότερη ΑΕΚ, οι βυσσινί πήραν τη νίκη, παρά το γεγονός πως στο πρώτο ημίχρονο ήταν πίσω στο σκορ με 1-2.
Ο Μάνικος στο πρώτο μέρος ισοφάρισε προσωρινά το γκολ του Βαρυπάτη (5′), με τους κυανόλευκους να πηγαίνουν στα αποδυτήρια προηγούμενοι χάρη σε δεύτερο γκολ του Βαρυπάτη στο 20′.