Σε τραγωδία παρά λίγο να καταλήξει χθες, η συνηθισμένη βόλτα για 29χρονο ΑμΕα και την σύζυγο του στις Ράχες. Την ώρα που βρίσκονταν στο λιμάνι, για άγνωστους λόγους ο 29χρονος βρέθηκε στη θάλασσα μαζί με το αναπηρικό του αμαξίδιο.
Ακολούθησαν σκηνές πανικού, με την σύζυγο του να βουτά να τον σώσει χωρίς όμως να μπορεί να τον ανασύρει. Οι φωνές τους οδήγησαν στο σημείο ένα ζευγάρι ψαράδων που έσπευσε σε βοήθεια. Στη μάχη για την σωτηρία του μπήκε και ένας ακόμη κάτοικος της περιοχής που βρέθηκε κοντά στο περιστατικό. Μετά από αγωνιώδης προσπάθειες κατάφεραν να τον ανασύρουν, με τον 29χρονο να έχει χάσει τις αισθήσεις του.
Στο λιμάνι βρέθηκε άμεσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ με τους διασώστες να καταφέρνουν την ανάνηψη. Περιπολικό που κλήθηκε στο συμβάν άνοιξε το δρόμο προκειμένου ο νεαρός άνδρας να μεταφερθεί άμεσα στο Νοσοκομείο Λαμίας όπου και νοσηλεύεται διασωληνωμένος, δίνοντας για δεύτερη φορά μάχη για τη ζωή του, αφού πριν λίγα χρόνια είχε τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα εξ αιτίας του οποίου έμεινε καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο.
Μήνυμα από το 112 έλαβαν πριν από λίγο στις “έξυπνες” συσκευές τους οι Λαμιώτες, το οποίο προειδοποιεί για τα ακραία καιρικά φαινόμενα που “φέρνει” μαζί της η νέα κακοκαιρία από την Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, επιδείνωση προβλέπεται να παρουσιάσει ο καιρός στη χώρα μας από τη Δευτέρα με ισχυρές βροχές και καταιγίδες που θα επηρεάσουν τη Δυτική, την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα. Τα φαινόμενα θα είναι τοπικά ισχυρά και τη Δευτέρα θα σημειωθούν κυρίως στα δυτικά τμήματα της Θεσσαλίας, τη δυτική και κεντρική Στερεά, την Ήπειρο, τη δυτική Μακεδονία και πιθανόν το Ιόνιο.
Το μήνυμα 112:
Η πρόγνωση του καιρού από την ΕΜΥ:
Τη Δευτέρα (25-09-2023) στα δυτικά, τα κεντρικά και τα βόρεια προβλέπονται βροχές, ενώ καταιγίδες τοπικά ισχυρές θα εκδηλωθούν κυρίως στην Ήπειρο, τη δυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, τη δυτική και κεντρική Στερεά και πιθανόν στο Ιόνιο. Σημειώνεται ότι στη Θεσσαλία θα επηρεαστούν κυρίως τα δυτικά τμήματα (νομοί Καρδίτσας και Τρικάλων) καθώς και τα δυτικά και βόρεια του νομού Λάρισας.
Την Τρίτη (26-09-2023) στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά (πλην της κεντρικής, της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης) και προς τις βραδινές ώρες στις Σποράδες και τη βόρεια Εύβοια προβλέπονται βροχές και τοπικά ισχυρές καταιγίδες. Στη Θεσσαλία τα μεγαλύτερα ύψη βροχής θα σημειωθούν στους νομούς Καρδίτσας, Τρικάλων, τις νότιες περιοχές του νομού Λάρισας και προς τις βραδινές ώρες στα βόρεια και ανατολικά τμήματα του νομού Μαγνησίας.
Την Τετάρτη (27-09-2023) σε όλη σχεδόν τη χώρα προβλέπονται βροχές, ενώ καταιγίδες τοπικά ισχυρές θα εκδηλωθούν στο Ιόνιο, την ηπειρωτική χώρα (πλην της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης), τις Σποράδες, τη βόρεια Εύβοια, τη δυτική Κρήτη και πιθανόν τις δυτικές Κυκλάδες. Επισημαίνεται ότι στη Θεσσαλία τα μεγαλύτερα ύψη βροχής θα εκδηλωθούν στο νομό Καρδίτσας, Τρικάλων και Λάρισας καθώς επίσης και στα ανατολικά τμήματα της Μαγνησίας.
«Απόφαση της πολιτείας είναι η υποστήριξη των πολιτών για την ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, πραγματοποιώντας, σήμερα, τα εγκαίνια της έκθεσης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023». Σύμφωνα με τον Υπουργό, «ήδη αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή στο Πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για το β’ κύκλο και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις».
Κίνητρα χορηγούνται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και την ανανέωση των εταιρικών στόλων, ενώ με το ειδικό πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά. Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να σταθμεύουν δωρεάν με ειδικό σήμα. Το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 3.600. Το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από 0,4% το 2019, κυμαίνεται πλέον στο 10%. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 11.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2026 και 25.000 μέχρι το 2030.
Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι η κυκλοφορία των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει το καλύτερο παράδειγμα ποιοτικών μετακινήσεων, μέσω της ηλεκτροκίνησης, στις αστικές – και όχι μόνο – μετακινήσεις.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Επιδίωξη μας είναι η αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης. Με τη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τη δημιουργία υποδομών και υπηρεσιών για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του ηλεκτροκίνητου οχήματος, καθώς και τη μέριμνα για τη συντήρησή του, δημιουργούμε ένα συνεκτικό πλέγμα δράσεων, με στόχο την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας».
Αναλυτικά το κείμενο του χαιρετισμού του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Η ηλεκτροκίνηση δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται σαν μία πολυτέλεια. Καθίσταται πλέον ως μία αδήριτη ανάγκη στο παρόν, καθώς, σε συνδυασμό με τη χρήση καθαρής ενέργειας, συνιστά βασικό όχημα στην πορεία για μια κοινωνία και μια οικονομία μηδενικών εκπομπών ρύπων. Μας «οδηγεί» στη βιώσιμη κινητικότητα του μέλλοντος. Γι’ αυτό τον λόγο αποτελεί εξαιρετική τιμή να πραγματοποιώ τα εγκαίνια της έκθεσης «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ – ELECTROMOBILITY 2023». Και αυτό μεταξύ άλλων, γιατί βρίσκομαι ανάμεσα σε ανθρώπους οι οποίοι νοιάζονται και μοιράζονται τις κοινές αξίες της αειφορίας, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που αναδύονται από την 4η βιομηχανική επανάσταση.
Για μία συνεκτική κοινωνία, που σέβεται το περιβάλλον και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία τεχνολογικά προηγμένη, καινοτόμα και ανταγωνιστική οικονομία, με αιχμή του δόρατος την προώθηση επιστημονικών λύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας, με απώτερο στόχο την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Όλα όσα παρουσιάζονται εδώ είναι η τρανή απόδειξη ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι απλά μία θεωρία, αλλά μια πρακτική και μια εμπειρία που θα καθορίζει την καθημερινότητα στο άμεσο μέλλον μας. Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την προώθηση της καινοτομίας και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, μέσω της ηλεκτροκίνησης, βρίσκουν την Ελλάδα απόλυτα ταυτισμένη όσον αφορά την χάραξη των πολιτικών της.
Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επιδίωξη μας είναι η αύξηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης. Με τη χορήγηση κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τη δημιουργία υποδομών και υπηρεσιών για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του ηλεκτροκίνητου οχήματος, καθώς και τη μέριμνα για τη συντήρησή του, δημιουργούμε ένα συνεκτικό πλέγμα δράσεων για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», υποστηρίζεται η αγορά αμιγώς ηλεκτρικού ή υβριδικού ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και δίκυκλων, τρίκυκλων και ποδηλάτων. Ήδη αιτήθηκαν 2.629 πολίτες για υπαγωγή στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει πλέον την ευθύνη προώθησης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ενώ, ως τώρα έχουν υποβληθεί 19.000 αιτήσεις για τον β’ κύκλο και έχουν εγκριθεί 11.175 από αυτές. Εκτιμάται ότι ως το τέλος Οκτωβρίου θα εξεταστούν άλλες 5.000 αιτήσεις.
Κίνητρα χορηγούνται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και την ανανέωση των εταιρικών στόλων, ενώ με το ειδικό πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά.
Επιπλέον, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας, ενώ μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο της Αθήνας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να σταθμεύουν δωρεάν με ειδικό σήμα. Σημαντικές είναι οι εξελίξεις όσον αφορά την υποστήριξη των παραπάνω πολιτικών. Ενδεικτικά, το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα, ο αριθμός τους υπερβαίνει τις 3.600, ενώ το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από 0,4% το 2019, κυμαίνεται πλέον στο 10%. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 11.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2026 και 25.000 μέχρι το 2030.
Σας ανέφερα ορισμένες από τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει. Και έπεται συνέχεια. Η κυκλοφορία των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει το καλύτερο παράδειγμα ποιοτικών μετακινήσεων, μέσω της ηλεκτροκίνησης στις αστικές – και όχι μόνο – μετακινήσεις. «Διανύουμε» τον δρόμο των καθαρών μετακινήσεων με ασφάλεια, σταθερότητα, και αποφασιστικότητα.
Στην αγορά της ηλεκτροκίνησης είναι γεγονός ότι το κόστος για τον πολίτη είναι ακόμα υψηλό. Επίσης, το πεδίο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που πρέπει να διερευνηθεί, είναι ακόμα ευρύτατο, με κύριο ζητούμενο τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας των οχημάτων. Επιπλέον, παρεμβάσεις χρειάζονται για τον καθορισμό του θεσμικού πλαισίου, ενώ περαιτέρω υποδομές θα απαιτηθούν για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Ωστόσο, απόφαση της πολιτείας είναι η υποστήριξη των πολιτών για την ενίσχυση της εκτεταμένης χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με την ηλεκτροκίνηση σηματοδοτείται η μετάβαση σε μια εποχή όπου η περιβαλλοντική προστασία και η κλιματική ουδετερότητα αποτελούν το κυρίαρχο κριτήριο για τις υποδομές των μεταφορικών υπηρεσιών, αλλά κυρίως για τη βελτίωση της ζωής στις πόλεις, για τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των συμπολιτών μας.
Οι εκδόσεις IANOS και το βιβλιοπωλείο ΕΠΙΠΕΔΟ παρουσιάζουν τα βιβλία Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ, ΛΟΓΟΣ Α’ και Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ, ΛΟΓΟΣ Β’ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ. ΚΑΝΕΛΛΟΥ.
Για τα βιβλία θα μιλήσουν οι: ΑΛΤΑΝΑ ΠΟΔΙΩΤΗ εικαστικός ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ φιλόλογος, μέλος Δ. Σ. ΟΠΑΣΤΕ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ λογιστής-φοροτεχνικός, πρόεδρος φορέα ΠΕΛ Α.Ε., ΟΤΑ, αντιπρόεδρος «Μουσείο-Ιστορικό Αρχείο Ρούμελης».
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των δύο (2) του βιβλίων, ο συγγραφέας θα παρουσιάσει επίσης το υπό προσεχή έκδοση τρίτο του βιβλίο που θα αναφέρεται στα 40 χρόνια της διπλωματικής του πορείας, καθώς και στις ειδικές αποστολές που του είχαν ανατεθεί.
Λίγα λόγια για το πρώτο βιβλίο:
Το πρόσωπό της είχε ένα παράξενο, μόνιμο, σκοτεινό χαμόγελο. Της άρεσαν οι άνδρες με τα σγουρά μαλλιά γιατί ήξερε πως πίσω από το κοντύτερο σημείο του εαυτού σου βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας. Την έβλεπες και μονολογούσες: «Πόσο λάθος έχουν όλοι όσοι υποτιμούν τη γυναίκα». Μεγάλο. Αναπόφευκτο, ίσως. Στην ηλικία των είκοσι διάβαζα τον πρόλογο του Guy de Maupassat στο βιβλίο του Prevost, «Η ιστορία της Mao Lescaut και του Ιππότη των Grieux». «Οι λυσσασμένες προσπάθειες να δημιουργήσουμε τις γυναίκες γιατρούς, πολιτικούς, ζωγράφους, ποιητές, απέτυχαν», έγραψε πριν από 200 χρόνια… αλλά συνέχιζε με τρόπο ηρωικό: «Η γυναίκα στη Γη έχει δύο μοναδικούς ρόλους: Τη μητρότητα και την αγάπη. Πόσο μπορεί ν’ αντέξει η λογοτεχνία χωρίς τη μητρότητα και την αγάπη; Φοβάμαι ότι έτσι γεννήθηκαν τα μάτια τα καυτά που έβλεπαν μπροστά τους ένα μοναδικό καθήκον, μια διακριτική ηχητική της Τέχνης, ένα μυστηριώδες ρίγος ενός χαδιού». Η νέα αυτή ηγεσία ήθελε τον αρχηγό με τα δικά της χαρακτηριστικά: Όλα στη φάση της ζωής μας έχουν ένα χαρακτήρα θηλυκό. Ο αρχηγός έπρεπε να επιβάλλεται με τη δύναμη της ματιάς του, με το χαμόγελο των χειλιών του και τη φόρμα της κίνησης του σώματός του. Πού τη βλέπετε τη βία; Υπάρχει τρόπος να λυτρωθεί η ψυχή των ηρώων; Υπάρχει τρόπος να σωθεί η Ελλάδα, η ψυχή μας, ο κόσμος ολόκληρος από τις δυστυχίες και την «ταπεινωτική» μητρότητα; Αυτή ήταν η απάντηση του Σπάρτακου όταν έκλεινε ο κύκλος της σύντομης ζωής του. Ένας έντονος διαλεκτικός ρους, μια συνεχής άσκηση ετοιμότητας για τα μελλούμενα και την επιταγή να γεννηθούμε και να μείνουμε ελεύθεροι, να δημιουργούμε και να αγγίζει η ψυχή μας τον Θεό που είναι η μετενσάρκωση της Αλήθειας. Οι ψυχές των Ανθρώπων όταν γεννιούνται αισθάνονται τη γλυκύτητα της ανθρωπότητας. Το ίδιο και τη στιγμή του αποχαιρετισμού. Ένας αυστηρός κριτής μάλλον δε θα αμφισβητήσει κατά πόσο η σκέψη είναι συγκροτημένη. Θα επιμείνει στο «διά ταύτα». Και μάλλον αυτό είναι η ουσία. Η πένα και τα χρώματα γίνονται σάλπισμα.
Λίγα λόγια για το δεύτερο βιβλίο:
Πρόκειται για το δεύτερο πολιτικό μυθιστόρημά του και ακολουθεί ως συνέχεια του πρώτου μέρους «Η τελευταία προειδοποίηση. Λόγος Α’ – Η απάντηση του Σπάρτακου» (εκδ. Θερμαϊκός, 2012). Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες. Στο «δυνατό» αυτό σύγχρονο πολιτικό βιβλίο, ο συγγραφέας σκιαγραφεί τη σκοτεινή πλευρά της ζωής του ήρωά του, που, «ολομόναχος» πλέον και «χωρίς ταυτότητα», παλεύει να αυτοπροσδιοριστεί στη νέα πολιτική πραγματικότητα και έρχεται σε σύγκρουση με το παρελθόν του. Αυτό που ήθελε να μου πει ο Αρχηγός ήταν απλό: Με το όνομά μου, τις γνωριμίες μου, τον τρόπο μου και τις ιδέες μου, να παρασύρω όλο τον συρφετό των «ανένταχτων» και αιρετικών σε ένα δίχτυ υποταγής! Να ντύναμε μ’ έναν κόκκινο καμβά το παρελθόν, να χτυπούσαμε τα άκρα για να μας προκύψει ένα ανεξίτηλο εθνικό μέλλον. Μια εθνική ανάπτυξη που θα υλοποιούσε όλα τα όνειρα για να αναδείξει τη δική της φυσιογνωμία ενός νέου, ακραίου πολιτικού συστήματος! Μονολογούσα ότι ούτως ή άλλως κάθε νίκη μου στη ζωή ήταν και ήττα μαζί. Αφού είχα προδοθεί από τα πρόσκαιρα σκιρτήματα της χαράς και του αγώνα, θα ακολουθούσα συνειδητά την πορεία του «προδότη»… Ενός υφισταμένου! Τα πολιτικά μου πάθη δεν τα απεμπολούσα. Ούτε την ερωτική μου λαγνεία. Ποιος όμως θα πίστευε ότι θα μπορούσα να μην είχα ερωτευτεί μέχρι σήμερα; Εκατοντάδες ονόματα γυναικών μού γλιστρούσαν στο μυαλό αλλά δεν έμενα σε κανένα. Μόνο ένα γυναικείο όνομα συνεχίζει να με καίει: η Ελλάδα!
Παντρεμένος με ένα βρέφος 7-8 μηνών ήταν ο 37χρονος πιλότος που έχασε τη ζωή του όταν το μονοκινητήριο αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε, κατέπεσε, κάτω από άγνωστες -προς το παρόν- συνθήκες, το μεσημέρι του Σαββάτου στην Αερολέσχη Θηβών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μικρό, υπερελαφρύ μονοκινητήριο είχε δώσει σχέδιο πτήσης για Βόλο γύρω στις 12:30.
Λίγο μετά την απογείωση, όμως, παρουσίασε πρόβλημα. Ειδικότερα, το αεροσκάφος φέρεται ότι «στολάρισε», δηλαδή παρουσίασε απώλεια στήριξης, με αποτέλεσμα να πέσει εκτός αεροδρομίου, σε παρακείμενο χωράφι.
Λίγο πριν τη συντριβή, ο χειριστής, ο οποίος είχε εμπειρία πτήσεων, είχε επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου της Τανάγρας.
Επί τόπου έσπευσαν άνδρες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Θηβών προκειμένου να απεγκλωβίσουν τον 37χρονο, ο οποίος παρελήφθη χωρίς τις αισθήσεις του από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο σημείο υπήρξε και διαρροή καυσίμων.
Στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, την Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός παρουσίασε μια μεγάλη συναυλία για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή με το έργο του συνθέτη Πασχάλη Τόνιου «Μητέρα Γη Συγνώμη». Μια πολυπληθής παραγωγή με τη συμμετοχή σπουδαίων καλλιτεχνών, συμφωνικής ορχήστρας και 400 χορωδών, που ένωσαν την φωνή τους σε μια εκδήλωση πανδαισία, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Η παράσταση ήταν βασισμένη στο πρωτότυπο έργο «Μητέρα Γη Συγνώμη» του αναγνωρισμένου συνθέτη Πασχάλη Τόνιου, όπου η ποίηση μεγάλων ποιητών μεταφέρει τον προβληματισμό για την Φύση και τη σχέση της με τον άνθρωπο. Συνόδευσε η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα υπό τη Διεύθυνση του Ελευθέριου Καλκάνη.
Έτσι οδηγήθηκα στην δημιουργία του έργου μου «Μητέρα Γη Συγνώμη». Πασχάλης Τόνιος Στο αιώνα μας η σωτηρία του περιβάλλοντος είναι το μεγάλο διακύβευμα και η τέχνη που εμπνέεται από τη ζωή δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη και καλείται λοιπόν να ιχνηλατήσει την αλλαγή του εαυτού μας και του πολιτισμού μας προς αυτή την κατεύθυνση.
Η μουσική και το τραγούδι, σαν παγκόσμια γλώσσα ικανή να απευθυνθεί στον καθένα μας προσωπικά και άμεσα, αλλά και σαν μια μορφή επικοινωνίας χωρίς σύνορα και τείχη, είναι ένας ισχυρός τρόπος για να περάσει το μήνυμα για την οικολογική συνείδηση.
Να αξιοποιεί το κύρος και την εμβέλεια του έργου του προκειμένου να διαδοθεί το μήνυμα – να στηλιτεύει τις αυθαιρεσίες των ισχυρών του κόσμου, να καταγγέλλει τα ισχυρά συμφέροντα, να συγκρούεται μαζί τους ακόμα κι όταν χρειαστεί, «να κατέβει και στο οδόφραγμα» όπως έλεγε ο Σαρτρ – να χρησιμοποιεί την τέχνη ως «όχημα» μηνυμάτων. Π.χ. μια συναυλία, ένα καλλιτεχνικό έργο, μπορεί να έχει μεγαλύτερη απήχηση στη κοινή γνώμη και από την ποιο τεκμηριωμένη επιστημονική αναφορά.
Λίγα λόγια για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός είναι ο μεγαλύτερος ανθρωπιστικός οργανισμός στην Ελλάδα με σύνθετο έργο που βασίζεται στην εθελοντική δράση και την άμεση ανταπόκριση των πολιτών. Κινητοποιείται στοχεύοντας πάντα στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου σε περιόδους πολέμου και ειρήνης, στηρίζοντας τραυματίες, ασθενείς, πρόσφυγες, ηλικιωμένους, ανθρώπους με οικονομικές δυσκολίες και άτομα από κάθε ευάλωτη ομάδα του πληθυσμού. Η δράση του έχει συνδεθεί με την επαγρύπνηση, την αλληλεγγύη και τη φιλαλληλία και είναι συνώνυμη της αφιλοκερδούς προσφοράς και της ανιδιοτέλειας.
Λίγα λόγια για τον Πασχάλη Τόνιο Ο συνθέτης, μουσικός και ερμηνευτής Πασχάλης Τόνιος έχει πολυετή και πολύπλευρη παρουσία στο ελληνικό τραγούδι. Πρωτοεμφανίστηκε στο μουσικό χώρο ως μουσικός κι ερμηνευτής δίπλα σε μεγάλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν εκείνος που τον παρότρυνε να ασχοληθεί και με τη σύνθεση. Στο ρεπερτόριο του ως ερμηνευτής περιλαμβάνει το σύνολο σχεδόν της νεότερης έντεχνης παράδοσης του ελληνικού τραγουδιού καθώς έχει ερμηνεύσει και έχει συνεργαστεί με πολλούς από τους σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες (συνθέτες, ποιητές, ερμηνευτές) όπως Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Μαρκόπουλο, Σαββόπουλο, Σπανό, Πλέσσα, αλλά και Μπιθικώτση, Milva, Νταλάρα, Μπέλλου, Γαλάνη, Βιτάλη κ.ά. Ενώ μετρά στο ενεργητικό πάνω από 10 μουσικά έργα βασισμένα σε μεγάλους έλληνες και ξένους ποιητές.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε για το Γυμνάσιο Ιτέας, του Δήμου Δελφών, με περιβαλλοντικές δράσεις (προβολή βίντεο & παρουσίασης, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά, παιχνίδι ‘’βρες τα ζευγάρια’’ κ.ά.) που πραγματοποίησαν στελέχη του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας στο σχολείο τους, την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023, με στόχο την ενημέρωση-ευαισθητοποίηση των μαθητών και την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, πάνω από 100 μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Γυμνασίου Ιτέας, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια οργανωμένη παρουσίαση και βίντεο σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης, της επαναχρησιμοποίησης, της διαλογής στην πηγή και άλλων πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον. Παράλληλα, ήρθαν σε επαφή με δύσκολες έννοιες όπως είναι οι Χώροι Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ), οι Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) κ.ά.
Επίσης, οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο παιχνίδι του ‘’κρυμμένου θησαυρού των σκουπιδιών’’, ανακαλύπτοντας πως τα ίδια τα ‘’σκουπίδια’’ είναι ένας ‘’κρυμμένος θησαυρός’’ καθώς με τη σωστή διαχείρισή τους μπορούν να ωφελήσουν τόσο το περιβάλλον όσο και τον ίδιο τον άνθρωπο (υγεία, οικονομία κ.ά.).
Επιπλέον, οι μαθητές έπαιξαν μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά και προσπάθησαν να βρουν τα ζεύγη με τα σύμμεικτα απορρίμματα, τα οργανικά & ανακυκλώσιμα υλικά, κατανοώντας στην πράξη τη συμβολή της επαναχρησιμοποίησης στην προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως είναι η φαντασία, η δημιουργικότητα κ.ά..
Οι μαθητές μέσα από τις παραπάνω δράσεις και μέσω του βιωματικού τρόπου που προσφέρει το παιχνίδι, είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη και με πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος και ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων, συνειδητοποιώντας την ατομική τους ευθύνη και προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις που θα ωφελούσαν το περιβάλλον.
Ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ επιβράβευσε την προσπάθεια των μαθητών δωρίζοντάς τους στυλό, τσάντες & καπέλα ενώ παράλληλα διένειμε ενημερωτικό υλικό με πρακτικές συμβουλές για την ανακύκλωση & την κομποστοποίηση ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος από τους «μελλοντικούς πολίτες» που είναι οι μαθητές. Βασικός στόχος είναι η συνάντηση αυτή να αποτελέσει το έναυσμα ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική τους ευθύνη προχωρώντας σε καθημερινές δράσεις και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον και να μεταδώσουν στους οικείους τους τα οφέλη της ανακύκλωσης (συσκευασιών, τροφίμων, λαμπτήρων, ηλεκτρικών συσκευών, ρούχων κ.ά.) εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτόν την εξοικονόμηση μη ανανεώσιμων πρώτων υλών, φυσικών πόρων και ενέργειας.
Ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ θα συνεχίσει να ενισχύει τις πρωτοβουλίες για περιβαλλοντικές δράσεις με στόχο την ενημέρωση – ευαισθητοποίηση των πολιτών, και ιδιαίτερα των μαθητών, σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων.
Την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, θα βρεθεί και θα μιλήσει ο κορυφαίος επιστήμονας του Διαστήματος, Επικεφαλής Ερευνητής και Αντιπρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, κ. Σταμάτης Κριμιζής.
Το θέμα που θα αναπτύξει είναι “Ανακαλύψεις και Γνώση στην Εποχή του Διαστήματος. Όραμα, Συνεργατική Μάθηση, Αξίες, Ήθος”, τόνισε ο Πρόεδρος της Ένωσης Αστροφυσικών, Φάνης Σμάνης, καλώντας όλους τους πολίτες και τους μαθητές να την παρακολουθήσουν.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από το αναλυτικό δελτίο ειδήσεων του Lamia Polis 87,7:
Ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.) και το Επιμελητήριο Φθιώτιδας, διοργανώνουν το 1ο Forum Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 01 Οκτωβρίου.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕ, Αθανάσιος Κυρίτσης, δήλωσε ότι σκοπός είναι να προσφέρει την ευκαιρία σε γυναίκας που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν σε τομείς επιχειρηματικότητας.
Σε όλες τις εκδηλώσεις του Forum, η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από την εκπομπή “Πάμε Πλατεία” του Lamia Polis 87,7:
Για δεύτερη συνεχή χρονιά η καρδιά του ποδηλάτου θα χτυπήσει και πάλι στην Σπερχειάδα την Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023.
Το «Goulinas ΜΤΒ Race» επιστρέφει στα πανέμορφα μονοπάτια μέσα στα έλατα και τα δέντρα των εντυπωσιακών ορεινών διαδρομών του βουνού της δυτικής Φθιώτιδας.
Τη διοργάνωση έχει αναλάβει ο Σύλλογος «Goulinas Adventure”, υπό την αιγίδα του Δήμου Μακρακώμης.
Τα μέλη του συλλόγου αγαπούν τον αθλητισμό και την ποδηλασία, και με σκληρή δουλειά προετοιμάζουν τους αγώνες, που αναλαμβάνουν, ώστε να προσφέρουν σε όλους του αθλητές μια μοναδική εμπειρία.
Ο αγώνας «Goulinas ΜΤΒ Race», απαρτίζεται από δύο διαδρομές. Πρόκειται για διαδρομές που απευθύνονται σε κάθε ποδηλάτη, από τον πιο προχωρημένο και απαιτητικό μέχρι και τους «αρχάριους» ή «πρωτάρηδες», που θέλουν να αρχίσουν να μυούνται στον ιδιαίτερο χώρο της ορεινής ποδηλασίας.